Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3359

Utjecaj intelektualnoga razvoja na pristupe učenju: istraživanje Perryjeva modela na studentima nastavničkih smjerova u Turskoj

Koraj Kasapoglu orcid id orcid.org/0000-0003-2663-2244 ; Afyon Kocatepe University


Puni tekst: engleski pdf 430 Kb

str. 357-395

preuzimanja: 265

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 430 Kb

str. 357-395

preuzimanja: 312

citiraj


Sažetak

Ovim se istraživanjem pokušava saznati kakav je utjecaj intelektualnoga razvoja na pristupe učenju, nakon kontrole varijable dobi. Podatci su prikupljeni na uzorku od 322 studenta razredne nastave, pomoću turskih verzija Skale intelektualnog razvoja studenata i Revidiranog dvofaktorskog upitnika o procesu učenja. Kvantitativni podatci analizirani su pomoću statističkoga programa koji koristi deskriptivnu statistiku i jednosmjerne multivarijatne analize kovarijance. Rezultati su pokazali da se pristupi učenju studenata nastavničkih smjerova značajno razlikuju s obzirom na njihovu razinu intelektualnoga razvoja, nakon što je provedena kontrola varijable dobi. Usporedbe u parovima također su pokazale da studenti koji razmišljaju na relativistički način uče gradivo puno dublje nego studenti koji razmišljaju na multiplistički način, a iste su životne dobi. Ovi bi rezultati, osim što mogu pomoći nastavnicima koji poučavaju buduće nastavnike u Turskoj prepoznati njihovu razinu intelektualnog razvoja, mogli također i dati određene prijedloge za bolju komunikaciju sa studentima nastavničkih smjerova. Ovo istraživanje može također pomoći nastavnicima koji obrazuju buduće nastavnike unaprijediti njihovu razinu intelektualnoga razvoja i pomoći im da uče dublje.

Ključne riječi

intelektualni razvoj; Perryjev model, pristupi učenju; studenti nastavničkih smjerova; Turska

Hrčak ID:

240998

URI

https://hrcak.srce.hr/240998

Datum izdavanja:

24.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.664 *