Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3520
Utjecaji na digitalno građanstvo: iz perspektive studenata, budućih učitelja u Turskoj
Ebru Albayrak Ozer
orcid.org/0000-0003-1327-9576
; Sakarya University
Umit Ozer
orcid.org/0000-0003-3676-4988
; Sakarya University
Sažetak
Svrha ovoga rada bila je istražiti neke utjecaje na postupke digitalnoga građanstva turskih studenata, budućih učitelja. Brzim širenjem tehnologije, pojedinci su postali dijelom digitalnoga svijeta te su se suočili s pratećom potrebom razvoja vlastitih vještina digitalnoga građanstva. Povećala se važnost otkrivanja čimbenika koji utječu na razvoj vještina digitalnoga građanstva studenata, budućih učitelja koji će obrazovati digitalne građane budućnosti. Podatci su dobiveni od 723 ispitanika koristeći tri upitnika pisana na turskom jeziku. Rezultati su pokazali da samoučinkovitost u korištenju interneta, posjedovanje računala i internetske veze utječu na digitalno građanstvo. Nalazi iz ovoga istraživanja mogu pomoći u razumijevanju doprinosa pojedinih varijabli (internetska samoučinkovitost, vlastito računalo i vlastita internetska veza, obrazac spavanja, spol, godina studija, prosjek ocjena i dob) na razine vještina digitalnoga građanstva studenata, budućih učitelja. Ovo istraživanje daje korisne smjernice za uspješnije rezultate vještine digitalnoga građanstva budućih učitelja određivanjem čimbenika kojima se može manipulirati kroz projektiranje obrazovnoga sustava i implementaciju.
Ključne riječi
digitalno građanstvo; vlastito računalo; vlastita internetska veza; samodostatnost u korištenju interneta; obrazac spavanja
Hrčak ID:
240995
URI
Datum izdavanja:
24.6.2020.
Posjeta: 1.802 *