Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3520

Utjecaji na digitalno građanstvo: iz perspektive studenata, budućih učitelja u Turskoj

Ebru Albayrak Ozer orcid id orcid.org/0000-0003-1327-9576 ; Sakarya University
Umit Ozer orcid id orcid.org/0000-0003-3676-4988 ; Sakarya University


Puni tekst: hrvatski pdf 343 Kb

str. 397-424

preuzimanja: 297

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 343 Kb

str. 397-424

preuzimanja: 314

citiraj


Sažetak

Svrha ovoga rada bila je istražiti neke utjecaje na postupke digitalnoga građanstva turskih studenata, budućih učitelja. Brzim širenjem tehnologije, pojedinci su postali dijelom digitalnoga svijeta te su se suočili s pratećom potrebom razvoja vlastitih vještina digitalnoga građanstva. Povećala se važnost otkrivanja čimbenika koji utječu na razvoj vještina digitalnoga građanstva studenata, budućih učitelja koji će obrazovati digitalne građane budućnosti. Podatci su dobiveni od 723 ispitanika koristeći tri upitnika pisana na turskom jeziku. Rezultati su pokazali da samoučinkovitost u korištenju interneta, posjedovanje računala i internetske veze utječu na digitalno građanstvo. Nalazi iz ovoga istraživanja mogu pomoći u razumijevanju doprinosa pojedinih varijabli (internetska samoučinkovitost, vlastito računalo i vlastita internetska veza, obrazac spavanja, spol, godina studija, prosjek ocjena i dob) na razine vještina digitalnoga građanstva studenata, budućih učitelja. Ovo istraživanje daje korisne smjernice za uspješnije rezultate vještine digitalnoga građanstva budućih učitelja određivanjem čimbenika kojima se može manipulirati kroz projektiranje obrazovnoga sustava i implementaciju.

Ključne riječi

digitalno građanstvo; vlastito računalo; vlastita internetska veza; samodostatnost u korištenju interneta; obrazac spavanja

Hrčak ID:

240995

URI

https://hrcak.srce.hr/240995

Datum izdavanja:

24.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.802 *