Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi
Zlatko Bukvić
Puni tekst: engleski pdf 325 Kb
str. 425-450
preuzimanja: 459
citiraj
APA 6th Edition
Bukvić, Z. (2020). Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi. Croatian Journal of Education, 22 (2), 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
MLA 8th Edition
Bukvić, Zlatko. "Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 2, 2020, str. 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Bukvić, Zlatko. "Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi." Croatian Journal of Education 22, br. 2 (2020): 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
Harvard
Bukvić, Z. (2020). 'Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi', Croatian Journal of Education, 22(2), str. 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
Vancouver
Bukvić Z. Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 04.12.2024.];22(2):425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
IEEE
Z. Bukvić, "Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 2, str. 425-450, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
Puni tekst: hrvatski pdf 325 Kb
str. 425-450
preuzimanja: 370
citiraj
APA 6th Edition
Bukvić, Z. (2020). Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi. Croatian Journal of Education, 22 (2), 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
MLA 8th Edition
Bukvić, Zlatko. "Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi." Croatian Journal of Education, vol. 22, br. 2, 2020, str. 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Bukvić, Zlatko. "Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi." Croatian Journal of Education 22, br. 2 (2020): 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
Harvard
Bukvić, Z. (2020). 'Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi', Croatian Journal of Education, 22(2), str. 425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
Vancouver
Bukvić Z. Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi. Croatian Journal of Education [Internet]. 2020 [pristupljeno 04.12.2024.];22(2):425-450. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
IEEE
Z. Bukvić, "Odgojno-obrazovna podrška učenicima s problemima u ponašanju u osnovnoj školi", Croatian Journal of Education, vol.22, br. 2, str. 425-450, 2020. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3565
Sažetak
Povezanost problema u ponašanju s problemima u obrazovanju predstavlja važan aspekt školskoga uspjeha učenika. Dokazano je da problemi u ponašanju recipročno negativno koreliraju sa školskim općim akademskim, odgojnim i socijalnim uspjehom učenika, a osim što su česti uzrok neuspjeha učenika, problemi u ponašanju su reakcija na nepovoljni školski kontekst. Postojanje rizičnih čimbenika u školskom okruženju nepovoljno doprinosi pojavi problema u ponašanju učenika. Izostanak primjerene potpore učenicima s problemima u ponašanju povezuje se s njihovim doživljajem vlastite nekompetentnosti.
Cilj je ovoga rada opisati probleme u ponašanju učenika osnovne škole i utvrditi jesu li oni povezani s podrškom koju im pružaju njihovi učitelji. Problemi u ponašanju opisani su putem analize učestalosti manifestiranja pojedinih problema u ponašanju s obzirom na dob i spol učenika. Povezanost problema u ponašanju s podrškom koju im pružaju njihovi učitelji analizirana je putem korelacijske analize procjene pružene i primljene podrške u odgojno-obrazovnom procesu i manifestiranja problema u ponašanju učenika. Uzorak istraživanja čine učenici i njihovi učitelji iz 4., 6., i 8. razreda.
Dobiveni rezultati pokazuju da eksternalizirane probleme u ponašanju značajnije više manifestiraju učenici muškoga spola. Utvrđeno je da u odnosu na kronološku dob učenika nema značajnih razlika u manifestaciji eksternaliziranih i internaliziranih problema u ponašanju te teškoća u učenju. Učitelji značajno više opominju i upozoravaju na pravila muške učenike, a učitelji razredne nastave češće pohvaljuju svoje učenike. Utvrđene su značajne korelacije eksternaliziranih, internaliziranih i problema u izvršavanju zadataka učenika s procijenjenim doživljajem pravednosti, ravnopravnosti i zahtjevnosti učitelja.
Ključne riječi
eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju, individualizirani pristup, odnos učitelja, zainteresiranost učitelja
Hrčak ID:
240994
URI
https://hrcak.srce.hr/240994
Datum izdavanja:
24.6.2020.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.250
*