Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3560

Okvir za istraživanje nastave programiranja u srednjoškolskom obrazovanju

Ali Kürşat Erümit ; Trabzon University
Ali İhsan Benzer ; Hatay Mustafa Kemal University
Güven Şahin ; Rize Recep Tayyip Erdoğan University


Puni tekst: hrvatski pdf 683 Kb

str. 563-595

preuzimanja: 339

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 683 Kb

str. 563-595

preuzimanja: 265

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje naširoko razmatra literaturu o nastavi programiranja u srednjim školama pomoću metode kvalitativne analize sadržaja i pretpostavlja se da će istraživačima ponuditi okvir za dizajniranje istraživanja koji će ih voditi u procesima planiranja i projektiranja njihovih istraživanja o nastavi programiranja u srednjoj školi. Za potrebe pristupa relevantnoj literaturi, pretražili smo baze podataka pomoću ključnih riječi „računalo” , „programiranje” i „srednja škola” uzetih zajedno, ograničavajući rezultate na članke objavljene nakon 2000. godine. Kao rezultat toga, primijetili smo porast trendova u istraživanjima o nastavi programiranja na srednjoškolskoj razini, uzimajući u obzir godine, od kojih je većina istraživanja empirijske naravi. Osim toga, postojeća su istraživanja uglavnom provedene s učenicima šestih razreda koji pretežno koriste alate za prikupljanje podataka u obliku upitnika/ljestvica i testova postignuća. Što se tiče alata za programiranje, Scratch je najčešće korišten. Iako postoji dosta članaka koji istražuju kontekst nastave programiranja, otkriveno je da neka istraživanja navode programiranje kao pomoćno sredstvo u učenju matematike, prirodnih znanosti, jezika, vještina pisanja i društvenih znanosti. Zaključno, valja napomenuti da se očekuje da će sadašnje istraživanje otvoriti put budućim istraživanjima, rasvjetljavajući cjelokupnu situaciju nastave programiranja.

Ključne riječi

analiza sadržaja; kodiranje; poučavanje programiranja; računalno programiranje; srednja škola

Hrčak ID:

241001

URI

https://hrcak.srce.hr/241001

Datum izdavanja:

24.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.088 *