Arti musices, Vol. 51 No. 1, 2020.
Pregledni rad
https://doi.org/10.21857/mnlqgc5q5y
Glazbena pedagogija u odnosu na muzikologiju i obrazovne znanosti: tri područja intervencije
Carla Cuomo
; Department of Arts, Bologna University, Bologna, Italija
Giuseppina La Face
; Bologna University, Bologna, Italija
Sažetak
U zapadnom svijetu već dugo postoji neprirodna podjela između pedagoško-didaktičkog polja i muzikologije, a suvremena situacija nije to znatno promijenila. Muzikologija i pedagoško-didaktički studiji odabrali su i slijede paralelne putove koji se ne preklapaju. Konceptualno je polazište svijest o dvama problemima: s jedne strane muzikologija riskira da postane samoreferencijalna ako se ne otvori vitalnoj vezi s političkim aspektima obrazovanja; s druge strane obrazovne znanosti razvijaju modele glazbenog obrazovanja čiji se sadržaj ne ažurira na temelju muzikološkog znanja. Ova razjedinjenost uzrokuje da izvođenje glazbe prevladava nad poznavanjem glazbe, umjesto da su ove dvije dimenzije združene. Članak opisuje razultate talijanskog istraživačkog projekta koji provodi talijanska Sveučilišna mreža za glazbeno obrazovanje (Rete universitaria per l’Educazione musicale).
Ključne riječi
obrazovne znanosti; glazbeno obrazovanje; glazbena pedagogija; Sveučilišna mreža za glazbeno obrazovanje
Hrčak ID:
241699
URI
Datum izdavanja:
15.6.2020.
Posjeta: 1.978 *