Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46640/imr.9.17.10

Medij je oružje: pristranost u situacijama krize

Amela Delić orcid id orcid.org/0000-0001-6622-2966 ; Univerzitet u Tuzli, Filozofski fakultet, Odsjek za žurnalistiku, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 589 Kb

str. 2753-2774

preuzimanja: 607

citiraj


Sažetak

Na primjeru medija država nekadašnje Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije. u radu analiziramo način na koji se mediji mogu zloupotrijebiti u svrhu najstrašnije političke propagande. Iz položaja posrednika bratstva i jedinstva, sloge, antifašističkog naslijeđa, ponosa i prkosa narodnooslobodilačke borbe i pokreta, mediji su u Srbiji i Hrvatskoj krajem 80-ih godina došli u vlast nacionalista koji će ih preobraziti u posrednike mržnje, nacionalizma i ksenofobije. U Bosni i Hercegovini mediji su izbjegli propagandno djelovanje do početka agresije na Bosnu i Hercegovinu nakon čega će i u ovoj državi u ratu postojati nekoliko medija koji propagiraju netoleranciju. Pojedini će mediji u potpunosti potvrditi McLuhanovu ideju tehničkih posrednika kao suvremenog oružja, te će u ratnohuškačkim porukama otići korak dalje od političkih stranaka koje su ih oformile. Najupečatljiviji takvi primjeri su TV Pale iz Bosne i Hercegovine, dnevni list Vjesnik iz Hrvatske, te list Politika (posebno rubrika Odjeci i reagovanja) iz Srbije. Svojim će djelovanjem ovakvi mediji potvrditi da je najopasniji oblik medijske pristranosti upravo propagandna pristranost kako je definira Denis McQuail, a njezina se destruktivna moć pokazala u strahotama ratova koji su u ovim državama uslijedili.

Ključne riječi

mediji; oružje; rat; propaganda; pristranost

Hrčak ID:

244043

URI

https://hrcak.srce.hr/244043

Datum izdavanja:

25.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.907 *