Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/fi40303

Filmski spektakl i kinematička kultura: filmski horor u doba slike svijeta

Dario Vuger orcid id orcid.org/0000-0001-6842-0579 ; Ulica ruža 54, HR–10310 Ivanić Grad


Puni tekst: hrvatski pdf 341 Kb

str. 477-498

preuzimanja: 407

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 341 Kb

str. 498-498

preuzimanja: 603

citiraj


Sažetak

U radu autor uspostavlja i brani tezu o postavljanju filma strave osamdesetih godina prošloga stoljeća kao paradigme djelovanja spektakla kao sustava udaljavanja pojedinca od života njegovim bitnim vezanjem za slikovne fenomene. Time se u svezu dovode tri do sada odvojena elementa koje autor smatra presudnim za razumijevanje medija te ukupne medijske teorije dvadesetog i prvih desetljeća dvadeset i prvog stoljeća, a to su Heideggerova ideja o dobu slike svijeta, Debordov pojam spektakla i Deleuze-Bellerova filozofija filma i napose konceptualno određena filmska filozofija kao sažimanje mogućnosti odgovora na suvremeno stanje društva u kojemu se filmski spektakl odražava u bitno kinematiziranoj kulturi, odnosno društvu pokrenutom kroz isključiv odnos slikovnih reprezentacija.

Ključne riječi

film; spektakl; slika svijeta; horor; kinematička kultura

Hrčak ID:

245113

URI

https://hrcak.srce.hr/245113

Datum izdavanja:

21.10.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.628 *