Stručni rad
RAZLIKE U EKSPLOZIVNOJ JAKOSTI DONJIH EKSTREMITETA KOD DJECE RANE ŠKOLSKE DOBI
Josipa Kelek
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Biljana Trajkovski
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sanja Ljubičić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Primjena skokova posebno kod djece rane školske dobi ima vrlo značajnu ulogu u procesu rasta i razvoja. Gotovo svakodnevno djeca ih koriste u različitim situacijama u obliku preskakanja prepreka, saskoka, naskoka, doskoka, a posebno u igri. Svrha ovog istraživanja jest definirati razlike prema spolu i dobi, te uspostaviti normativne referentne vrijednosti u testu skoka u dalj s mjesta na razini razredne nastave Osnovne škole Pehlin kako bi se omogućilo kontinuirano i sustavno praćenje učenika i učenica. Uzorak ispitanika činilo je 93 učenika i 64 učenice od prvog do četvrtog razreda Osnovne škole ,,Pehlin'', Rijeka. Uzorak varijabli činio je test skok u dalj s mjesta. Korištena je osnovna deskriptivna statistika (aritmetička sredina i standardna devijacija te maksimalni i minimalni rezultat, raspon), za utvrđivanje razlika u rezultatima prema spolu primijenio se T-test za nezavisne uzorke te analiza varijance (Anova) za utvrđivanje razlika po dobi. Razina statističke značajnosti je bila p<0,05. Rezultati istraživanja pokazali su da dječaci (AS=136,51) ostvaruju značajno bolje rezultate od djevojčica (AS=127,50), te da postoji značajna razlika u rezultatima prema dobi (p=0,00083). Rezultati ovog istraživanja mogu pomoći ka usmjeravanju izradbe plana i programa za predmet tjelesne i zdravstvene kulture, u određivanju eventualnih elitnih rezultata koji mogu upućivati prema otkrivanju talentirane djece i za usporedbu rezultata s djecom drugih škola. Preporuka za buduća istraživanja jest da se ovakvo istraživanje napravi na razini većeg broja škola i da se djecu prati kontinuirano kroz godine.
Ključne riječi
rana školska dob; skok u dalj s mjesta; eksplozivna jakost donjih ekstremiteta
Hrčak ID:
245210
URI
Datum izdavanja:
2.11.2020.
Posjeta: 2.481 *