Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.11.21.1

Zašto baš binge-watching? Istaknuti motivi i analiza motivirajućih hedonističkih i eudamonijskih elemenata emocionalnog zadovoljenja u iskustvu binge-watchinga

Vesna Karuza Podgorelec orcid id orcid.org/0000-0003-2881-4666 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: engleski pdf 582 Kb

str. 3-23

preuzimanja: 1.299

citiraj


Sažetak

Binge-watching je popularan oblik medijske konzumacije, a zabava je jedan od izraženih pokretača te aktivnosti. Cilj je istraživanja predočenog u članku istražiti razloge binge-watchinga preispitivanjem etabliranih motiva gledanja televizije, produbljivanjem istraživanja motiva zabave te uvođenjem novoga mogućeg motiva: potrebe za narativnim razumijevanjem. Stoga istraživanje kombinira čimbenike već prije utvrđenih motiva gledanja televizije i čimbenike emocionalnog zadovoljenja hedonističkim i eudamonijskim elementima zabave te uvodi motiv lakšeg praćenja zamršenih linija priče. Rezultati internetskog istraživanja provedenog u Hrvatskoj na 833 sudionika starija od 18 godina pokazuju da su istaknuti motivi binge-watchinga: opuštanje, dobar provod (hedonistički), navika, laganije praćenje zapetljanih linija priče, bijeg i uzbuđenje (hedonistički). Eudamonijski motivi su slabije izraženi od hedonističkih, ali te su skupine motiva u pozitivnoj korelaciji, što upućuje na složenost uživanja u zabavi binge-watchinga.

Ključne riječi

binge-watching; emocionalno zadovoljenje; motivi; medijske navike; istraživanja publike

Hrčak ID:

245564

URI

https://hrcak.srce.hr/245564

Datum izdavanja:

1.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.729 *