Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

RAZVOJ PEDAGOŠKE MISLI KROZ POVIJEST

Zoran Hercigonja orcid id orcid.org/0000-0002-5823-1915 ; V.osnovna škola Varaždin


Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 31-42

preuzimanja: 6.628

citiraj


Sažetak

Kroz povijest se prodefiliralo mnogo pedagoga, počevši od starog vijeka u kojem su nastale prve teorije o pedagogiji. U počecima pedagogija nije bila zasebna znanost, te se više bavila odgojem. Pedagoške misli su se razvijale kroz razne povijesne epohe, počevši od stare Grčke i njezinih najznačajnijih filozofa poput Sokrata, Platon i Aristotela koji su definirali odgoj, zatim kroz srednji vijek gdje su nastala prva sveučilišta i škole. U srednjem vijeku susrećemo humanističku pedagogiju gdje su prednjačile zemlje poput Italije, Francuske i Španjolske. U novom vijeku dolazi do pojave empirizma i racionalizma u pedagogiji, gdje su najznačajniji autori bili Francis Bacon i Rene Descartes. Najznačajniji pedagozi novog vijeka su bili Jan Amos Komensky, kojeg se smatra začetnikom pedagogije novog doba, Johna Lockea, Jean-Jacquesa Russeaua, Immanuela Kanta, Johanna Friedricha Herbarta, Marxa, Engelsa i Antuna Semjonoviča Makarenka. U ovom radu su opisane pedagoške misli kroz povijest počevši od starog vijeka pa sve do 20. stoljeća

Ključne riječi

Herbart, Komensky, odgoj, obrazovanje, pedagozi, povijest

Hrčak ID:

246214

URI

https://hrcak.srce.hr/246214

Datum izdavanja:

1.1.2021.

Posjeta: 8.808 *