Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.18.3.3
Zastupljenost vještina kritičkoga mišljenja u ishodima učenja međupredmetnih tema
Rona Bušljeta Kardum
orcid.org/0000-0002-7158-0044
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Vrijeme u kojem živimo i radimo traži od pojedinca različite kompetencije koje će mu omogućiti kvalitetnije djelovanje u svim aspektima života. Jedna je od tih kompetencija i kritičko mišljenje koje uključuje niz različitih vještina, poput rješavanja problema, donošenja odluka, argumentiranog zaključivanja i vrednovanja na temelju kriterija. Budući da se kritičko mišljenje često smatra jednom od ključnih kompetencija za život i rad u 21. stoljeću, ne čudi činjenica da se važnost razvijanja kritičkog mišljenja naglašava kada je u pitanju odgojno-obrazovno djelovanje. Iako se kod nas vrlo malo pisalo o kritičkom mišljenju u okviru odgojno-obrazovnog procesa, važnost razvoja kritičkog mišljenja u procesu poučavanja i učenja naglašava se u kurikularnim dokumentima. S obzirom na to, cilj ovoga rada je utvrditi, na temelju analize ishoda učenja, koje se vještine kritičkoga mišljenja i u kojoj mjeri potiču međupredmetnim temama. Dobiveni rezultati pokazat će ostvaruju li međupremetne teme jednu od svojih uloga, a to je prihvaćanje i uvažavanje važnosti razvoja kompetencije kritičkog mišljenja u procesu poučavanja i učenja.
Ključne riječi
ishodi učenja; kritičko mišljenje; kurikulum; međupredmetne teme; odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
246448
URI
Datum izdavanja:
23.11.2020.
Posjeta: 3.284 *