Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.29.4.05

Učiniti korak više: percipirana samoučinkovitost, obogaćivanje obiteljskih i radnih uloga, usmjerenost na promociju i odgovorno organizacijsko ponašanje

Diellza Gashi Tresi orcid id orcid.org/0000-0001-8080-8111 ; Riinvest College, Priština, Kosovo
Katarina Katja Mihelič orcid id orcid.org/0000-0001-9786-5323 ; Sveučilište u Ljubljani, Ekonomski fakultet, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 282 Kb

str. 599-619

preuzimanja: 554

citiraj


Sažetak

Polazeći od teorije kontrole, ovo istraživanje pridonosi boljem
razumijevanju individualnih pretpostavki odgovornoga
organizacijskog ponašanja zaposlenika. Cilj je ispitati zajednički
učinak triju pretpostavki – profesionalne samoučinkovitosti,
obogaćivanja obiteljskih i radnih uloga te usmjerenosti na
promociju – na odgovorno organizacijsko ponašanje u
pružanju usluga. Na uzorku od 198 zaposlenika pozivnih
centara upotrijebljena je metoda moderirane hijerarhijske
regresije. Rezultati pokazuju krivolinijski odnos u obliku slova U
između profesionalne samoučinkovitosti i odgovornoga
organizacijskog ponašanja u pružanju usluga kod zaposlenika
s iskustvom obogaćenih obiteljskih i radnih uloga. Nadalje,
utvrđena je trosmjerna interakcija profesionalne samoučinkovitosti, obogaćivanja obiteljskih i radnih uloga te usmjerenja
na promociju, kao zajedničkih prediktora odgovornoga
organizacijskog ponašanja. U radu se na kraju iznose teorijske
implikacije i praktični koraci namijenjeni poslodavcima koji žele
poticati odgovorno organizacijsko ponašanje u svojim
timovima, odjelima i organizacijama.

Ključne riječi

samoučinkovitost; obogaćivanje obiteljskih i radnih uloga; usmjerenost na promociju; odgovorno organizacijsko ponašanje

Hrčak ID:

246650

URI

https://hrcak.srce.hr/246650

Datum izdavanja:

25.11.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.431 *