Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.29.4.05
Učiniti korak više: percipirana samoučinkovitost, obogaćivanje obiteljskih i radnih uloga, usmjerenost na promociju i odgovorno organizacijsko ponašanje
Diellza Gashi Tresi
orcid.org/0000-0001-8080-8111
; Riinvest College, Priština, Kosovo
Katarina Katja Mihelič
orcid.org/0000-0001-9786-5323
; Sveučilište u Ljubljani, Ekonomski fakultet, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Polazeći od teorije kontrole, ovo istraživanje pridonosi boljem
razumijevanju individualnih pretpostavki odgovornoga
organizacijskog ponašanja zaposlenika. Cilj je ispitati zajednički
učinak triju pretpostavki – profesionalne samoučinkovitosti,
obogaćivanja obiteljskih i radnih uloga te usmjerenosti na
promociju – na odgovorno organizacijsko ponašanje u
pružanju usluga. Na uzorku od 198 zaposlenika pozivnih
centara upotrijebljena je metoda moderirane hijerarhijske
regresije. Rezultati pokazuju krivolinijski odnos u obliku slova U
između profesionalne samoučinkovitosti i odgovornoga
organizacijskog ponašanja u pružanju usluga kod zaposlenika
s iskustvom obogaćenih obiteljskih i radnih uloga. Nadalje,
utvrđena je trosmjerna interakcija profesionalne samoučinkovitosti, obogaćivanja obiteljskih i radnih uloga te usmjerenja
na promociju, kao zajedničkih prediktora odgovornoga
organizacijskog ponašanja. U radu se na kraju iznose teorijske
implikacije i praktični koraci namijenjeni poslodavcima koji žele
poticati odgovorno organizacijsko ponašanje u svojim
timovima, odjelima i organizacijama.
Ključne riječi
samoučinkovitost; obogaćivanje obiteljskih i radnih uloga; usmjerenost na promociju; odgovorno organizacijsko ponašanje
Hrčak ID:
246650
URI
Datum izdavanja:
25.11.2020.
Posjeta: 2.146 *