Poslovna izvrsnost, Vol. 14 No. 2, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/pi-be/2020.14.2.27
RELEVANTNOST ZNANJA KAO INSTRUMENT ZA USPJEŠNO DJELOVANJE EKSPATRIJATA
Davor Vlajčić
; University of Zagreb Faculty of Economics and Business
Sažetak
Svrha: Ovaj rad istražuje filozofiju globalnih tokova znanja multinacionalnih
kompanija, fokusirajući se na adsorpciju znanja od vanjskih aktera te aktivnosti
ekspatrijata. Primjenjujući filozofski pragmatizam kao teorijsku pozadinu, percepcija
ekspatrijata predstavljena je kao alat koji omogućava uspješan prijenos znanja.
Dizajn/Metodologija/Pristup: Korišteni su podaci prikupljeni anketnim
upitnikom na uzorku ekspatrijata u Republici Hrvatskoj. Za izračun korelacije vanjskih
aktera, odnosno investicija podružnice i koristi središnjice, primijenjena je metoda
parcijalnih strukturnih jednadžbi.
Rezultati i implikacije: Ekspatrijati smatraju kako koristi za središnjicu
multinacionalne kompanije dolaze od snažnijeg utjecaja vanjskih aktera na podružnicu
te rasta investicija podružnica. Rezultati upućuju na nužnost harmonizacije prioriteta
podružnice i središnjice. Također, naglašava važnost proširivanja inter-organizacijske
ali i intra-organizacijske suradnje ulaganjem u rast interne baze znanja.
Ograničenja: Ovaj rad oslanja se na istraživanje percepcije ekspatrijata o
relevantnosti znanja s kojim se susreću, međutim, uvođenjem evaluacijskih kriterija od
strane središnjice, prioriteti expatrijata mogu biti nametnuti, te njihova percepcija može
izgubiti na važnosti. Također, limitirano iskustvo ekspatrijata može utjecati sposobnost
fokusiranja na važno znanje.
Originalnost rada: Fokusirajući se na psihološku komponentu expatriajata, ovaj
rad uvodi filozofski pragmatizam kao teoretski okvir za uspješan transfer znanja.
Potječući iz pragmatizma, uspješni potezi rezultat su percepciju relevantnog znanja
menadžera. Postupci ekspatrijata nisu pasivni odraz njihove stvarnosti, već rezultat
percepcije relevantnog znanja.
Ključne riječi
pragmatizam; podružnica; središnjica; ekspatrija menadžeri; relevantno znanje; percepcija.
Hrčak ID:
247274
URI
Datum izdavanja:
7.12.2020.
Posjeta: 1.618 *