Poslovna izvrsnost, Vol. 14 No. 2, 2020.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/pi-be/2020.14.2.71
ODNOS IZMEĐU PODUZETNIČKE ORIJENTACIJE I INOVATIVNOSTI U HRVATSKIM PODUZEĆIMA
Helena Šlogar
orcid.org/0000-0002-7240-1140
; Libertas International University, Trg J.F. Kennedy 6b, Zagreb, Republic of Croatia
Heri Bezić
; University of Rijeka, Faculty of Economics, Ivana Filipovića 4, Rijeka, Republic of Croatia
Sažetak
Svrha istraživanja bila je utvrditi postoji li pozitivan odnos između poduzetničke orijentacije i inovativnosti u hrvatskim izvoznim poduzećima. Za potrebe istraživanja koristi se trostupanjski stratificirani slučajni uzorak, a za analizu podataka korištena je regresijska analiza. Struktura korelacije između pojedinačnih odgovora i pojedinih skupina odgovora analizirana je kanonskom analizom i klaster analizom. Podaci su prikupljeni od 303 hrvatska poduzeća pomoću upitnika sa stopom odgovora od 35,31%. Rezultati potvrđuju da postoji pozitivna povezanost između poduzetničke orijentacije i inovativnosti u hrvatskim poduzećima. U kontekstu ovog istraživanja, vjerojatno je da se poduzetnička orijentacija povezana s inovativnim aktivnostima poduzeća može pozitivno odraziti u stvaranju i održavanju dobre poslovne klime te jačanju konkurentnosti na međunarodnom tržištu.
Ključne riječi
inovativnost; poduzetnička orijentacija; preuzimanje rizika; proaktivnost; hrvatska poduzeća.
Hrčak ID:
247279
URI
Datum izdavanja:
7.12.2020.
Posjeta: 1.968 *