Izvorni znanstveni članak
Učinak kodiranja na vještine vizualno-prostornoga mišljenja učenika
Ramazan Atasoy
orcid.org/0000-0002-9198-074X
; Turkey Ministry of National Education
Celalettin Özden
; Turkey Ministry of National Education
Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti učinke upotrebe kodiranja u nastavi tehnologije i
dizajna na vještine vizualno-prostornoga mišljenja učenika. U studiji je korišten
sekvencijalni eksperimentalni dizajn i miješane istraživačke metode. Kvantitativna
dimenzija istraživanja provedena je na nasumičnom eksperimentalnom uzorku
s provedbom pred- i posttesta u kontrolnoj skupini, a u kvalitativnoj dimenziji
istraživanja korištena je tehnika intervjua. Uzorak ispitanika uključivao je učenike
srednje škole Şehit Hüseyin Ruso iz Nicosiae u Sjevernom Cipru, u školskoj godini
2016./2017. Test vizualno-prostornoga mišljenja koji je razvio istraživač korišten je
za prikupljanje kvantitativnih podataka, a polustrukturirani intervju za dobivanje
kvalitativnih podataka. T-test za nezavisne uzorke, Cohenov d koeficijent veličine
učinka i dvosmjerna analiza varijance korišteni su za analizu kvantitativnih
podataka. Analiza sadržaja primijenjena je u obradi kvalitativnih podataka.
Utvrđeno je da su vještine prostornoga mišljenja učenika koji su koristili kodiranje
značajno različite od onih učenika koji nisu koristili kodiranje - eksperimentalna
skupina ima pozitivan stav prema nastavi i korištenju vlastitih kognitivnih,
senzornih i psihomotoričkih vještina na visokoj razini. Može se zaključiti da je
kodiranje važan čimbenik za razvijanje vještina vizualno-prostornoga mišljenja
učenika u ovom kontekstu.
Ključne riječi
kodiranje; obrazovanje; programski jezik Scratch; vještine; vizualnoprostorno mišljenje
Hrčak ID:
247863
URI
Datum izdavanja:
30.9.2020.
Posjeta: 1.606 *