Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učinkovitost inovativnog didaktičkog pristupa u nastavi grafičkog dizajna

Matjaž Duh orcid id orcid.org/0000-0003-0641-3204 ; Department of Elementary Education Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 16o, 2000 Maribor, Slovenia
Martina Kač Nemanič ; Faculty of Design University of Primorska Prevale 10, 1236 Trzin, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 265 Kb

str. 35-52

preuzimanja: 335

citiraj


Sažetak

Suvremeno obrazovanje omogućuje razvoj kreativnog dizajnerskog izražavanja
učenika, ali uloga i značaj didaktičkog pristupa u srednjoj školi nije potpuno
proučavana. U radu su prikazani rezultati istraživanja utjecaja inovativnog
nastavnog pristupa u pogledu razvoja likovno-dizajnerske kreativnosti i likovne
vještine u nastavi grafičkog dizajna. Razlike smo pratili među učenicima 3.
godine (17-18 godina) u slovenskim srednjim školama. Potvrdili smo pozitivan
učinak u korist eksperimentalne skupine sa sklopom didaktičkih odluka i to
kroz ispreplitanje, raznolikost i dinamičnost nastavnih metoda, oblika učenja i
didaktičke komunikacije. Pozitivan učinak eksperimentalnog pristupa pokazuje da
je moguće uz uvođenje manjih metodičkih izmjena značajno unaprijediti razvoj
likovne kreativnosti i likovnih vještina. S uvođenjem temeljnih ideja inovativnog
didaktičkog pristupa u osnovnoj školi (Duh, 2004.), potvrdili smo učinkovitosti,
fleksibilnost i suptilnost inovacija na razini srednje škole. Također smo ispitivali
ulogu spola i stratuma u ukupnom likovnom kreativnom razvoju i utvrdili da je
eksperimentalni program pogodan i za djevojčice i dječake, te da se može provoditi
u različitim socijalnim sredinama.

Ključne riječi

umjetnička kreativnost; srednja škola; nastavne metode; oblike učenja; didaktička komunikacija

Hrčak ID:

247846

URI

https://hrcak.srce.hr/247846

Datum izdavanja:

21.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 859 *