Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Doživljaj narodne glazbe kod djece

Konstanca Zalar ; Department of Music Faculty od Education University of Ljubljana Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 210 Kb

str. 133-149

preuzimanja: 522

citiraj


Sažetak

Velik je dio kulture svakog naroda narodna glazba koja predstavlja improvizacijske
sposobnosti pojedinaca i grupa. Unatoč svim promjenama, ona nesporno održava
sve karakteristike glazbenih parametara kao nasljeđivanje prošlih vremena. U
studiji koja je provedena sa skupinama djece u dobi od šest do osam godina,
zanimalo nas je kako se dječja igra može oblikovati folklorno-glazbenim
elementima. Sposobnosti grupnoga glazbenog stvaralaštva proučavane su kroz
aktivnosti holističkoga glazbenog obrazovanja, što uključuje – baš kao i dječju
narodnu glazbu – pokret, pjevanje, sviranje dječjih instrumenata i aktivnosti
kreativnoga rada s različitim glazbenim elementima. Istraživanje je osmišljeno kao
fenomenološka studija. Ta nam je metoda omogućila prikupljanje podataka koji su
pružili dublji uvid u način na koji se sudionici osjećaju dok koriste elemente narodne
glazbe. Rezultati pokazuju da se djeca, u suprotnosti s osnovnom činjenicom
spontanosti u narodnoj glazbi, tek trebaju naučiti igrati s elementima narodne
glazbe u glazbenom jeziku. Ritam se činio najjasnijim glazbenim parametrom,
unutar kojeg su sudionici prvi put osjetili velik improvizacijski potencijal. Također
smo otkrili da u igranju s elementima narodne glazbe postoji velika vrijednost
razvoja socijalnih kompetencija.

Ključne riječi

glazbeni jezik; grupno stvaranje glazbe; fenomenologija; socijalne kompetencije

Hrčak ID:

247856

URI

https://hrcak.srce.hr/247856

Datum izdavanja:

21.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.108 *