Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Metodički model poučavanja pjesama po sluhu i učinci njegova utjecaja na razvoj učeničkih glasovnih sposobnosti

Biljana Jeremić orcid id orcid.org/0000-0002-7893-5637 ; Department of Methodology of Music and Art Culture and Physical Education Faculty of Education in Sombor University of Novi Sad Podgorička 4, 25000 Sombor, Serbia
Emilija Stanković ; Department of Music Academy of Arts University of Novi Sad Djure Jaksica 7, 21000 Novi Sad, Serbia


Puni tekst: engleski pdf 224 Kb

str. 151-166

preuzimanja: 444

citiraj


Sažetak

Svrha je ovoga rada provjeriti istraživani fenomen (primjena modela vježbi
vokalnog zagrijavanja, kao i osmišljen i planski metodički pristup učenju pjesme
po sluhu) eksperimentom s paralelnim skupinama. Predmet je ovog istraživanja
utvrditi je li moguće utjecati na kvalitetu pjevanja i razvijati glasovne sposobnosti
učenika mlađeg uzrasta planiranim i usmjerenim metodičkim pristupom za
učenje pjesama po sluhu. Kako bi se provjerili učinci provedbe metodičkog modela,
korišten je SPVS instrument (Skala provjere vokalnih sposobnosti, Jeremić, 2011:
281), subtest I, II, III, IV i V (ekvivalentni oblik početnog i završnog testiranja).
Za usporedbu skupina po glasovnim sposobnostima korišten je opći linearni
model, a osobito multivarijacijska analiza kovarijanata s ponovljenim mjerenjima
(MANCOVA s ponovljenim mjerenjima). Uzorak ovog istraživanja činili su učenici
drugog razreda osnovnih škola u Somboru i Kikindi, u Srbiji. Testovi učinaka
unutar ispitanika pokazuju da se dvije skupine razlikuju po razini vokalnih
sposobnosti pri promatranju prosjeka dvaju mjerenja F (1) = 11.424, p = .001.

Ključne riječi

metodika; glazbeno obrazovanje; pjevanje; učenici mlađe dobi

Hrčak ID:

247843

URI

https://hrcak.srce.hr/247843

Datum izdavanja:

21.9.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.310 *