Izvorni znanstveni članak
Izvori stresa, strategije suočavanja sa stresom i zadovoljstvo poslom učitelja u umjetničkim školama
Melita Ivanković
orcid.org/0000-0003-3214-9259
; Ministry of Science and Education of the Republic of Croatia Donje svetice 38 10 000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Istraživanja o učiteljskom stresu pokazala su da je stres važan čimbenik o kojem ovisi
odgojno-obrazovni proces (Kyriacou, 2001). U ovom radu istraživani su učitelji u
umjetničkim školama u Republici Hrvatskoj (N = 148). Cilj je ovoga rada utvrditi koji
su izvori stresa kod učitelja u osnovnim glazbenim i plesnim školama. Također, jedan
od problema je uočiti i načine suočavanja učitelja sa stresom, kao i povezanost sa
zadovoljstvom posla učitelja u umjetničkim školama. Učitelji u umjetničkim školama
uglavnom su zadovoljni svojim poslom unatoč tome što je to vrlo stresno zanimanje.
Izvori stresa učitelja u umjetničkim školama u nekoj mjeri su slični izvorima stresa
dosadašnjih istraživanja učitelja. Učitelji se većinom koriste strategijama upravljanja
stresom usmjerenim na problem, kao što je rješavanje problema. Također je uočena
pozitivna povezanost pozitivnih strategija upravljanja stresom i zadovoljstva poslom,
a najvišu povezanost pokazuje korištenje pozitivnih strategija suočavanja sa stresom.
Potvrđena je negativna korelacija strategija usmjerenih na emocije i zadovoljstva
poslom, kao što je izbjegavanje suočavanja s problemom. Rezultati upućuju na
posebnosti umjetničkog obrazovanja te daju poticaj za daljnja istraživanja.
Ključne riječi
izvori stresa; strategije suočavanja; učitelji umjetničkih područja; zadovoljstvo poslom.
Hrčak ID:
247855
URI
Datum izdavanja:
21.9.2020.
Posjeta: 1.922 *