Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4121

Građanski odgoj u izgradnji kurikula lojalnoga nacionalnoga građanina: komparativni pogled na Švicarsku

Rebekka Horlacher orcid id orcid.org/0000-0003-3790-9018 ; Institute of Education University of Zurich Freiestrasse 36, 8032 Zürich, Switzerland


Puni tekst: engleski pdf 207 Kb

str. 83-99

preuzimanja: 338

citiraj


Sažetak

Provedba javnoga školovanja obično se razumijeva kao oboje - izraz i sredstvo
izgradnje nacije. Formalna organizacija škole, tj. kurikuli, nastavni materijali i
primjereno obrazovanje učitelja, tumačena je kao kulturološko-politički sporazum
koji proizlazi iz pretpostavljenih nacionalnih uvjerenja o budućnosti određene
nacionalne države i njezinih idealnih građana. Prema ovoj postavki, cjelokupna
organizacija učenja kurikula može se promatrati kao instrument obrazovanja učenika
s ciljem izgradnje lojalnih nacionalnih građana. Od posebnoga interesa je kurikulno
područje eksplicitno posvećeno političkom obrazovanju, tj. građanski odgoj. Ovaj
rad fokusira se upravo na spomenuto područje i nastavne materijale potrebne za
poučavanje o građanskom obrazovanju u nacionalnoj državi koja obuhvaća različite
nacije organizirane u kantone, što se ne može odnositi na zajedničku religiju, povijest
ili jezik, stoga ni na zajedničku kulturu. Ispitujući dva različita kantona u Švicarskoj,
ovaj rad bavi se pitanjem načina na koji se izgradnja nacije može razlikovati unutar
okvira jedne nacionalne države.

Ključne riječi

devetnaesto stoljeće; građanski odgoj; izgradnja nacije; povijest školstva; udžbenici

Hrčak ID:

248110

URI

https://hrcak.srce.hr/248110

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 874 *