Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4123

Obrazovni biblijski nacionalizam i projekt moderne sekularne države

Mette Buchardt orcid id orcid.org/0000-0002-8893-534X ; Centre for Education Policy Research Aalborg University Kroghstræde 3, 3-205, 9220 Aalborg Ø, Denmark


Puni tekst: engleski pdf 209 Kb

str. 133-150

preuzimanja: 335

citiraj


Sažetak

Biblijski kriticizam, tj. povijesno proučavanje biblijskih tekstova, proširio se europskim
sveučilištima tijekom kasnog 19. stoljeća, u istom periodu u kojem su se europske
države modernizirale, a identifikacija države i nacije postala politički projekt. Neka
znanstvena gledišta na Bibliju postala su tema javne rasprave u kontekstu spomenute
političke reforme: trebaju li nacionalni obrazovni sustavi u okviru reforme primijeniti
moderno znanstveno razumijevanje Biblije; treba li škola nastaviti poučavati
katekizam ili bi se poduka religije trebala odvojiti od državne škole da bi postala
‘škola za sve’?
Dok su akademska legla biblijskog kriticizma bila posebno sveučilišta na kojima se
govorio njemački i akademske institucije u Francuskoj, popularizacija biblijskoga
kriticizma kroz obrazovanje bila je uspješnija u nordijskim zemljama nego u npr.
Prusiji i Francuskoj. U ovom radu istražuje se postupan uspjeh nastojanja reforme
obrazovanja u području biblijskoga kriticizma u slučaju Danske iz perioda kasnog
19. do sredine 20. stoljeća, u odnosu na razvoj države iz apsolutističke kraljevine u
nacionalnu državu s konstitucionalnom monarhijom i parlamentarizmom, i na toj
osnovi propituje odnos između religije, sekularizacije i obrazovnoga oblikovanja
nacionalne države.

Ključne riječi

akteri srednje razine; biblijski kriticizam; kršćanski modernizam; oblikovanje nacionalne države; obrazovna reforma

Hrčak ID:

248112

URI

https://hrcak.srce.hr/248112

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 837 *