Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4124

Priče državnih udžbenika i historiografija: predstavljanje istoga koje nikada nije isto

Nicole Gotling


Puni tekst: engleski pdf 211 Kb

str. 65-82

preuzimanja: 435

citiraj


Sažetak

Priče državnih udžbenika pisane su iz posebnih nacionalnih perspektiva i ciljeva.
Stoga, „isto nije gotovo nikada (ili, u najmanju ruku, nije uvijek) isto”; ono što
naučimo ovisi o kontekstu ili o tome kada i gdje učimo. Kada govorimo o velikim
sukobima između nacija ili država, odnos prema izvještavanju istoga sukoba može
biti posebno pronicljiv. Krenuvši od pisanja o nacionalnim događajima, u ovom
tekstu osvrće se na još jedan veliki (inter)nacionalni sukob, pruske ratove (1864.-
1971.), kako bi se raspravio način na koji su četiri različite nacionalne države
u razvoju, Njemačke (kao Prusija), Danska, Austrija i Francuska, elaborirale
jedinstvene povijesne narative (od 1860-ih do 1910-ih) za svoje nacionalne kurikule
i buduće građane. Iz rezultata koji propituju načine na koje su ove nacionalne
države u nastanku predstavile vlastite nacionalne ideale, identitet i ciljeve u svojim
državnim pričama o Pruskom ratu u udžbenicima, vraćamo se u sadašnjost
s boljim poznavanjem načina na koji pristupiti trenutačnim međunarodnim
događanjima i procesima izgradnje nacija.

Ključne riječi

historiografija; izgradnja nacije; nacionalni identitet; nacionalne priče; pruski ratovi; udžbenici

Hrčak ID:

248113

URI

https://hrcak.srce.hr/248113

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 987 *