Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4125

Udžbenici nacionalnoga identiteta: podučavanje škotstva nakon ujedinjenja parlamenata

Veronika Maricic ; School of Social and Political Science University of Edinburgh 15a George Square, EH9 9LD Edinburgh, Scotland


Puni tekst: engleski pdf 204 Kb

str. 29-46

preuzimanja: 346

citiraj


Sažetak

Čak unatoč tome što je međusobna povezanost pojave modernih sustava masovnoga
školovanja i procesa izgradnje nacije u moderno doba izazvala akademski interes,
takva istraživačka nastojanja uglavnom su predstavljena studijama slučaja
uspostavljenih nacionalnih država. S druge strane, u ovome radu ustraje se na
širenju istraživačkoga spektra izvan granica sinteze nacije i države, fokusirajući se
na poseban slučaj Škotske kao nacije bez države i ulogu koju su škole odigrale u
kreiranju škotskoga nacionalnog identiteta nakon ujedinjenja parlamenata 1707.
godine. Stoga, fokus je na udžbenicima kao materijalizaciji kurikula i produženoj
ruci školske vlasti. U zaključku rada donose se uvidi dobiveni u ovoj studiji slučaja
o škotskom nacionalizmu kao i važnosti proučavanja nacionalizma, obrazovanja
i njihove općenite međusobne povezanosti.

Ključne riječi

izgradnja nacije; lojalni nacionalni građani; školski sustav; Škotska

Hrčak ID:

248114

URI

https://hrcak.srce.hr/248114

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 897 *