Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4125
Udžbenici nacionalnoga identiteta: podučavanje škotstva nakon ujedinjenja parlamenata
Veronika Maricic
; School of Social and Political Science University of Edinburgh 15a George Square, EH9 9LD Edinburgh, Scotland
Sažetak
Čak unatoč tome što je međusobna povezanost pojave modernih sustava masovnoga
školovanja i procesa izgradnje nacije u moderno doba izazvala akademski interes,
takva istraživačka nastojanja uglavnom su predstavljena studijama slučaja
uspostavljenih nacionalnih država. S druge strane, u ovome radu ustraje se na
širenju istraživačkoga spektra izvan granica sinteze nacije i države, fokusirajući se
na poseban slučaj Škotske kao nacije bez države i ulogu koju su škole odigrale u
kreiranju škotskoga nacionalnog identiteta nakon ujedinjenja parlamenata 1707.
godine. Stoga, fokus je na udžbenicima kao materijalizaciji kurikula i produženoj
ruci školske vlasti. U zaključku rada donose se uvidi dobiveni u ovoj studiji slučaja
o škotskom nacionalizmu kao i važnosti proučavanja nacionalizma, obrazovanja
i njihove općenite međusobne povezanosti.
Ključne riječi
izgradnja nacije; lojalni nacionalni građani; školski sustav; Škotska
Hrčak ID:
248114
URI
Datum izdavanja:
17.12.2020.
Posjeta: 1.498 *