Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4126

Zaplet nacije i epistemologije: pogledi u stražnje dvorište akademskoga dostojanstva

Stephanie Fox ; Department of Education University of Vienna Sensengasse 3a, 1090 Vienna, Austria


Puni tekst: engleski pdf 213 Kb

str. 193-210

preuzimanja: 418

citiraj


Sažetak

U ovom radu govori se o pojavi ‘nacionalnih epistemologija’ kao posebnih
načina razmišljanja o svijetu, oboje omogućenim i ograničenim nacionalnim/
nacionalističkim ideologijama poput kulturološke teze o izrazitoj sličnosti i
zajedništvu. S obzirom na metodologiju, u ovom radu općenito se opisuje način
identifikacije ‘nacionalne epistemologije’ i posebno način objašnjavanja njihovoga
razvoja kao nacionalno idiosinkratičnih načina konceptualizacije i provođenja
istraživanja, uzimajući kao primjer područje akademskoga obrazovanja. Postojanje
takvoga izrazito nacionalnoga stila istraživačke misli može se utvrditi, barem na
Zapadu: u Sjedinjenim Američkim Državama, Francuskoj, Engleskoj i Njemačkoj.
Stoga, imperijalističke težnje tih nacionalno obojanih i konfiguriranih fenomena
dolaze u prednji plan, ukazujući na njihova nastojanja širenja od epistemološki
jačih nacija (država) na slabije, uz pomoć ‘putujućih ideja’. Počevši od stila misli
njemačkog idealizma, utvrđena su dva glavna razloga ili svrhe tih putovanja:
„pozivom” i „okupacijom”, kao što je predstavljeno na slučaju Austrije.

Ključne riječi

Austrija; nacionalne epistemologije; nacionalizam; putujuće ideje; obrazovno istraživanje

Hrčak ID:

248116

URI

https://hrcak.srce.hr/248116

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 917 *