Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4128
Nacije i brojevi: osnovno matematičko obrazovanje kao instrument nacionalizacije
Lukas Boser
; Institute of Primary Education University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland Obere Sternengasse 7, Postfach 1360, 4502 Solothurn, Switzerland
Sažetak
Jedan od središnjih elemenata procesa izgradnje nacije u 19. stoljeću bio je pokušaj
homogenizacije građanstva, tj. stvaranja nacionalnih građana. Osim vojske i crkve,
škole su smatrane glavnim sredstvom u postizanju nacionalne homogenizacije. U
ovom radu, koji se fokusira na obrazovanje u Švicarskoj i Francuskoj, tvrdim da je
elementarno matematičko obrazovanje također korišteno za ovu posebnu svrhu.
Dokazujem da je tijekom 19. stoljeća matematičko obrazovanje postalo način
upoznavanja ljudi sa standardiziranim jezikom - jezikom koji im je trebao pomoći
pri svladavanju vlastitih specifičnih socijalnih, kulturoloških i političkih stvarnosti.
Ključne riječi
ideologija standardnoga jezika; izgradnja nacije; matematičko obrazovanje; oblikovanje države
Hrčak ID:
248118
URI
Datum izdavanja:
17.12.2020.
Posjeta: 1.357 *