Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4128

Nacije i brojevi: osnovno matematičko obrazovanje kao instrument nacionalizacije

Lukas Boser ; Institute of Primary Education University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland Obere Sternengasse 7, Postfach 1360, 4502 Solothurn, Switzerland


Puni tekst: engleski pdf 193 Kb

str. 47-63

preuzimanja: 333

citiraj


Sažetak

Jedan od središnjih elemenata procesa izgradnje nacije u 19. stoljeću bio je pokušaj
homogenizacije građanstva, tj. stvaranja nacionalnih građana. Osim vojske i crkve,
škole su smatrane glavnim sredstvom u postizanju nacionalne homogenizacije. U
ovom radu, koji se fokusira na obrazovanje u Švicarskoj i Francuskoj, tvrdim da je
elementarno matematičko obrazovanje također korišteno za ovu posebnu svrhu.
Dokazujem da je tijekom 19. stoljeća matematičko obrazovanje postalo način
upoznavanja ljudi sa standardiziranim jezikom - jezikom koji im je trebao pomoći
pri svladavanju vlastitih specifičnih socijalnih, kulturoloških i političkih stvarnosti.

Ključne riječi

ideologija standardnoga jezika; izgradnja nacije; matematičko obrazovanje; oblikovanje države

Hrčak ID:

248118

URI

https://hrcak.srce.hr/248118

Datum izdavanja:

17.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 847 *