Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4131
Nacionalna država i porijeklo srednjoškolskoga obrazovanja u Argentini: slučaj Colegio nacional (Nacionalne škole)
Felicitas Acosta
orcid.org/0000-0002-7701-7762
; Universidad Nacional de General Sarmiento Juan María Gutiérrez 1150 (entre José León Suarez y Verdi) Los Polvorines, CP 1613, Pcia de Bs. As, Argentina
Sažetak
U ovom članku fokus je stavljen na porijeklo srednjoškolskoga obrazovanja u
Argentini. Posebno se istražuju mogući odnosi između modeliranja obrazovnih
institucija namijenjenih formiranju političkih elita i stvaranju nacionalne države. U
Argentini je uspostavljanju slobodnoga, obaveznoga osnovnoškolskoga obrazovanja
prethodio razvoj srednjoškolskoga obrazovanja kroz osnivanje Colegio nacional.
Ove škole bile su formirane tijekom političkoga ujedinjenja nacionalnoga teritorija,
nakon domaćih ratova za neovisnost. Zamijetimo ime dano tim institucijama:
Nacionalne škole. Kako su se nacija i država pojavile u organizaciji nacionalnih
škola? U članku se istražuje ovo pitanje analizom školskih kurikula i izvještaja
rektora tijekom osnivanja Colegio nacional, u periodu između 1863. i 1890. godine.
Ključne riječi
kurikuli; nacionalno; srednje škole; strukturiranje; teritorij
Hrčak ID:
248122
URI
Datum izdavanja:
17.12.2020.
Posjeta: 1.441 *