Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učenika završnih razreda osnovne škole prema učenicima s teškoćama u razvoju

Antonio Svedružić orcid id orcid.org/0000-0001-6177-7807 ; OŠ Ljudevita Gaja, Zaprešić
Anamaria Svedružić ; OŠ Ljudevita Gaja, Zaprešić


Puni tekst: hrvatski pdf 711 Kb

str. 237-267

preuzimanja: 770

citiraj


Sažetak

Pozitivni stavovi učenika urednog razvoja prema djeci s teškoćama u razvoju važan su doprinos inkluziji. U radu se provjeravaju stavovi učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju te se utvrđuju razlike i utjecaj spola, dobi, susreta, kontakta i informiranosti na stavove. Za mjerenje stavova sastavljen je upitnik kojeg čini spoznajna, emocionalna i ponašajna sastavnica stava. Na uzorku od 402 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole provjeren je stav prema učenicima s teškoćama u razvoju. Rezultati pokazuju pozitivan stava učenika urednog razvoja prema učenicima s teškoćama u razvoju na svim sastavnicama stava. Multivarijatnom analizom varijance utvrđene su spolne razlike pri čemu djevojčice pokazuju pozitivniji stav na emocionalnoj i ponašajnoj sastavnici stava dok je utjecaj dobi na stav zanemariv. Rezultati stava ukazuju na statistički značajne razlike za varijablu spol, dob, susret i kontakt. Regresijski postupci ukazali su na značajan doprinos kontakta u predviđanju stava, ali ne i programa informiranosti. S obzirom na sve veći broj djece s teškoćama u razvoju u redovnom sustavu obrazovanja ovo istraživanje može dati doprinos u pogledu: spoznaja o smjeru i intenzitetu stavova učenika prema učenicima s teškoćama u razvoju, prilagodbe okruženja za funkcionalnu inkluziju, uvažavanja utjecaja spola, dobi i kontakta prilikom kreiranja programa informiranosti i senzibilizacije.

Ključne riječi

inkluzija; stav; teškoća u razvoju; upitnik

Hrčak ID:

249638

URI

https://hrcak.srce.hr/249638

Datum izdavanja:

1.12.2020.

Posjeta: 1.812 *