Market-Tržište, Vol. 32 No. 2, 2020.
Review article
https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.2.187
Pronalaženje i utvrđivanje raskoraka između suvremenoga lean (agilnog) i zelenoga marketinga u građevinskoj industriji
Ahmet Tuz
orcid.org/0000-0003-3617-6529
; Dogus University, Construction Technology Department and Istanbul Technical University, Department of Architecture
Begum Sertyesilisik
orcid.org/0000-0003-3838-505X
; Izmir Democracy University, Department of Architecture
Abstract
Svrha – Cilj je rada unaprijediti održivi razvoj u građevinskoj industriji (CI) i predstaviti pregled literature iz perspektive ciljeva održivog razvoja (SDG) u marketingu u građevinskoj industriji (CI), njegovoj važnosti za strategije upravljanja, marketinške sposobnosti i odnos između održivoga razvoja (SDG) i upravljanja lean (agilnim) i zelenim marketingom (LGM) u građevinskoj industriji (CI).
Metodološki pristup – Kao metodologija istraživanja korišten je strukturirani pregled literature kako bi se saznalo na koji način su adresirane najznačajnije teme u suvremenoj literaturi. Korištena je kombinacija 21 različite ključne riječi pomoću tražilice i pretraživanja po naslovu, sažetku i ključnim riječima radi prikupljanja istraživačkih i preglednih članaka objavljenih u vremenskom razdoblju od deset godina. Ispitano je 114 znanstvenih radova.
Rezultati i implikacije – Članci su ispitivani u tri faze s naglaskom na marketingu i građevinskoj industriji (CI), marketingu i njegovoj važnosti za upravljanje te lean (agilni)i zeleni marketing (LGM). Utvrđene su jazovi u literaturi. Istaknuta su potencijalna buduća područja istraživanja.
Ograničenje – Ograničenja istraživanja vezana su uz korištenje Elseviera (www.sciencedirect.com) kao baze podataka i fokusiranje na istraživanja i pregledne članke napisane na engleskom jeziku.
Doprinos – Rad doprinosi marketinškoj literaturi u području građevinske industrije (CI), zelenom marketingu te lean (agilnom) marketingu u građevinskoj industriji (CI). Istraživanje daje pregled literature na temelju velikog uzorka radova u tri faze. Prikazuje jazove u literaturi te može služiti kao vodič za daljnja istraživanja u marketingu te provedbi strategije lean (agilnog) i zelenog marketinga (LGM) u području građevinske industrije (CI).
Keywords
građevinska industrija; zeleni marketing; lean (agilni) i zeleni marketing; lean (agilna) gradnja; marketinška strategija; održivi razvojni ciljevi;
Hrčak ID:
250262
URI
Publication date:
11.1.2021.
Visits: 2.276 *