Izvorni znanstveni članak
Testiranje znanja stranoga jezika - što nam otkrivaju usmena izvješća
Marta Medved Krajnović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Renata Šamo
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska
Sažetak
U članku se raspravlja o problematici testiranja komunikacijske jezične kompetencije
učenika stranoga jezika. Akcenat je na usmenim izvješćima učenika kao
načinu da se stekne uvid u učeničke strategije rješavanja testova i kognitivne
procese koje pri tom koriste, kao i o načinu provjere valjanosti i pouzdanosti
testa. Prikazani su i rezultati istraživanja u kojem su učenici osnovne škole
trebali primijeniti verbalne protokole dok su rješavali tri različita cloze-testa.
Istraživanje je potvrdilo da su osnovnoškolci sposobni rješavati test i istovremeno
izvještavati o tome te da su informacije dobivene tim usmenim izvješćima vrlo
bitne za pouzdaniju interpretaciju učeničkih rezultata na testu.
Ključne riječi
vrednovanje; komunikacijska jezična kompetencija; učenik drugoga/stranoga jezika; usmena izvješća; strategije rješavanja testa
Hrčak ID:
23121
URI
Datum izdavanja:
17.4.2008.
Posjeta: 2.047 *