Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3905
Samoprocjena kompetentnosti studenata-budućih nastavnika za izvođenje nastave pomoću računala
Filip Brčić
orcid.org/0000-0002-8770-2528
; Postgraduate doctoral study Pedagogy Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Croatia Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Izvođenje nastave očekivano se mijenja protokom vremena. Osim revizije sadržaja,
samo osuvremenjivanje nastavnoga sata nerijetko postavlja pitanje radnoga
materijala kojim će se upotpuniti nastavna jedinica. To se pitanje ponajviše odnosi
na informatičku opremljenost učionica, o kojoj se naročito često govori u vrijeme
posljednje kurikulne reforme. Međutim, ne smije se zanemariti ni kompetentnost
nastavnika koji će tu opremu koristiti pa se iz tog razloga raspravlja o njegovoj
osposobljenosti za rad na najvišoj tehnološkoj razini. Zbog toga je osmišljeno
istraživanje kojim su se ispitali stavovi i mišljenja studenata nastavničkih studija
o novim tehnološkim mogućnostima u njihovom budućem radu. Istraživanje je
provedeno metodom anketnoga upitnika među studentima pete godine različitih
nastavničkih studija. Ispitivala se njihova samoprocjena vlastitih kompetencija
za rad na računalu, kao i stavovi i mišljenja o nastavi koja uključuje infomatičku
opremu nauštrb takozvane metode „ploča/kreda” koja je donedavno dominirala u
školama. Sudionici su se također izjasnili o tome u kojoj mjeri planiraju koristiti se
informatičkom opremom za ostvarivanje postavljenih ishoda u nastavi. Istraživanje
je, primjerice, pokazalo da sudionici smatraju kako su kompetentni za izvođenje
nastave pomoću informatičke opreme te da planiraju koristiti multimedijske priloge,
ali i da malobrojni od njih očekuju da će raditi u okruženju koje će im to omogućiti.
To je posebno značajno ako se uzme u obzir da u velikoj mjeri izjavljuju kako bi
njihova nastava bila učinkovitija uz računalo, projektor i priključak na internet.
Ispitanici u određenoj mjeri očekuju informatičku pismenost i od svojih budućih
učenika s obzirom da, osim iskazivanja želje za izvođenjem nastave pomoću računala,
planiraju zadavati domaću zadaću koju je nemoguće ispuniti bez računala. Izvodi
se zaključak da se studenti smatraju kompetentnima za izvođenje nastave pomoću
računala. Iako navode kako su tijekom studija uvježbavali izvođenje nastave bez
informatičke opreme, pruži li im se prilika, žele obogatiti izvedbu svojih nastavni
sati dodatnim sadržajem pomoću multimedijskih priloga. Time pokazuju kako su
spremni za rad koji uključuje najvišu tehnološku razinu, što je u skladu s postulatima
kurikulne reforme.
Ključne riječi
informatička oprema u učionici; metoda „ploča/kreda”; multimedijski sadržaj u nastavi
Hrčak ID:
251249
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 1.527 *