Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3907

Međuvršnjačka suradnja učenika i učiteljska podrška u nastavi različitih nastavnih predmeta

Irena Klasnić orcid id orcid.org/0000-0002-0315-3104 ; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Marina Đuranović orcid id orcid.org/0000-0001-7199-5488 ; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Nevenka Maras orcid id orcid.org/0000-0001-5057-7164 ; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 268 Kb

str. 21-36

preuzimanja: 654

citiraj


Sažetak

Suradnjom među učenicima ostvaruju se kvalitetni međuvršnjački odnosi, dok
pružanjem učiteljske podrške zahvaćamo u odnos učenika i odraslih osoba. Brojna
istraživanja ističu važnost oba odnosa. Svi učenici ne posjeduju vještine koje im
omogućuju suradnju s drugima te je na učiteljima da im pomognu razvijati ih i
usavršavati. Podrška koju učitelji pružaju učenicima značajno utječe ne samo na
njihova akademska postignuća, već i na njihov emocionalni, socijalni i moralni
razvoj. Cilj istraživanja bio je opisati kako učenici doživljavaju svoju međusobnu
suradnju te podršku koju primaju od učitelja na različitim nastavnim predmetima.
Istraživanjem je obuhvaćeno 650 učenika šestih i osmih razreda iz 11 osnovnih škola
Sisačko-moslavačke županije, Republika Hrvatska, prosječne starosti 13,4 godina
te njihovih 69 predmetnih učitelja. Primijenjeni upitnik sastojao se od dviju skala,
Suradnja i Podrška učitelja. Navedene skale preuzete su iz modificiranoga upitnika
What Is Happening In This Class (Fraser, Fisher i McRobbie, 1996). Obje skale
primijenjene su na tri nastavna predmeta: Hrvatski jezik, Matematiku i Geografiju.
Dobiveni rezultati ukazuju na to da su učitelji usmjereniji na osiguravanje suradnje
među učenicima tijekom nastave nego na pružanje podrške u radu. Nadalje, učitelji na
čijim se nastavnim satima ostvaruje bolja suradnja među učenicima, ujedno pružaju
i višu razinu podrške. Učenici procjenjuju da najviše surađuju u nastavi Geografije,
ali istovremeno, na toj nastavi dobivaju najmanju podršku učitelja. Nije dobivena
povezanost stručne spreme i godina staža učitelja s rezultatima skale Suradnja i skale
Podrška učitelja.

Ključne riječi

podrška; suradnja; učenici; učitelji

Hrčak ID:

251250

URI

https://hrcak.srce.hr/251250

Datum izdavanja:

22.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.354 *