Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3908
Postoji li veza između čitanja djeci i uključenosti djeteta u aktivnosti čitanja?
Katarina Matijević
orcid.org/0000-0003-3448-7972
; Public Open School HD Petrinja Matija Gupca 2, 44250 Petrinja, Croatia
Renata Bernić
; Technical School Sisak Lađarska ul. 1, 44000, Sisak, Croatia
Sažetak
Sposobnost čitanja iznimno je važna vještina. Čitanje utire put uspjehu u školi, koji
može izgraditi samopouzdanje i motivirati dijete da postavi visoka očekivanja za
život. Djeca uče čitati potaknuta primjerima iz okoline. Čitanje naglas najbolji je
način da djecu zainteresirate za čitanje. Čitajući djeci, potičete ih da samostalno
počnu čitati te da na kraju zavole aktivnost čitanja. Kako bi se istražila roditeljska
uključenost u aktivnosti čitanja djeci, korišten je Upitnik Hanen centra za procjenu
uključenosti roditelja u aktivnosti koje potiču razvoj vještina čitanja. U istraživanju
je sudjelovalo 716 ispitanika. Rezultati ukazuju da demografski podatci, kao što
su akademsko obrazovanje roditelja, broj roditelja koji žive s djetetom i financijski
prihod u kućanstvu imaju statistički značajan utjecaj na uključenost roditelja u
aktivnosti čitanja vlastitoj djeci, ali i na uključenost njihova djeteta u aktivnosti
čitanja. Rezultati pokazuju statistički značajnu povezanost između uključenosti
roditelja u aktivnosti čitanja djetetu i uključenosti djeteta u aktivnosti čitanja,
kao što je bilo očekivano. Ovim radom naglašava se važnost čitanja djeci, bez
obzira na njihovu dob jer je dokazano da je čitanje, kao aktivnost, učinkovito u
promicanju pismenosti.
Ključne riječi
čitalačke aktivnosti; čitanje; poticanje čitalačkih vještina; uključenost roditelja; vještina čitanja
Hrčak ID:
251253
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 2.208 *