Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3910
Uloga profesionalnih znanja i vještina odgojitelja u izgradnji i razvijanju partnerstva s roditeljima
Ivana Mavračić Miković
; Kindergarten „Hrvatski Leskovac“ Potočna 9, 10251 Hrvatski Leskovac, Croatia
Daria Tot
orcid.org/0000-0002-8530-0875
; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Partnerski odnos smatra se jednim od najvažnijih čimbenika odgojno-obrazovnoga
rada za čiju se izgradnju i unaprjeđenje očekuju odgovarajuće kompetencije. U
ovom istraživanju želi se ukazati na potrebu osnaživanja profesionalnih znanja
i vještina odgojitelja za izgradnju i razvijanje partnerstva s roditeljima kao višeg
oblika suradnje. Stoga je cilj istraživanja bio ispitati percepcije i stavove roditelja i
odgojitelja o njihovoj međusobnoj suradnji i partnerskom odnosu. Uzorak čini 203
roditelja i odgojitelja koji rade u vrtićima na području grada Zagreba i Zagrebačke
županije. Postavljene su hipoteze koje se odnose na (pre)poznavanje pojmova
suradnje i partnerstva, procjenu uloge odgojitelja kao partnera od strane roditelja
i odgojitelja u međusobnoj suradnji i partnerstvu te procjenu važnosti suradnje
kroz vlastitu odgovornost sudionika. Rezultati dobiveni nakon analize podataka
pokazuju da obje skupine ispitanika nisu ulogu odgojitelja kao partnera procijenile
najvažnijom. Također, rezultati istraživanja pokazuju da roditelji, ali i odgojitelji,
ne shvaćaju razliku između pojmova suradnje i partnerstva. Iako su se obje strane
složile o važnosti partnerskoga/suradničkoga odnosa, postoji i manji broj onih koji
smatraju takav odnos nevažnim ili manje važnim.
Ključne riječi
odgojitelji; partnerstvo; roditelji; suradnja; trajno učenje
Hrčak ID:
251256
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 2.024 *