Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3910

Uloga profesionalnih znanja i vještina odgojitelja u izgradnji i razvijanju partnerstva s roditeljima

Ivana Mavračić Miković ; Kindergarten „Hrvatski Leskovac“ Potočna 9, 10251 Hrvatski Leskovac, Croatia
Daria Tot orcid id orcid.org/0000-0002-8530-0875 ; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 211 Kb

str. 71-81

preuzimanja: 849

citiraj


Sažetak

Partnerski odnos smatra se jednim od najvažnijih čimbenika odgojno-obrazovnoga
rada za čiju se izgradnju i unaprjeđenje očekuju odgovarajuće kompetencije. U
ovom istraživanju želi se ukazati na potrebu osnaživanja profesionalnih znanja
i vještina odgojitelja za izgradnju i razvijanje partnerstva s roditeljima kao višeg
oblika suradnje. Stoga je cilj istraživanja bio ispitati percepcije i stavove roditelja i
odgojitelja o njihovoj međusobnoj suradnji i partnerskom odnosu. Uzorak čini 203
roditelja i odgojitelja koji rade u vrtićima na području grada Zagreba i Zagrebačke
županije. Postavljene su hipoteze koje se odnose na (pre)poznavanje pojmova
suradnje i partnerstva, procjenu uloge odgojitelja kao partnera od strane roditelja
i odgojitelja u međusobnoj suradnji i partnerstvu te procjenu važnosti suradnje
kroz vlastitu odgovornost sudionika. Rezultati dobiveni nakon analize podataka
pokazuju da obje skupine ispitanika nisu ulogu odgojitelja kao partnera procijenile
najvažnijom. Također, rezultati istraživanja pokazuju da roditelji, ali i odgojitelji,
ne shvaćaju razliku između pojmova suradnje i partnerstva. Iako su se obje strane
složile o važnosti partnerskoga/suradničkoga odnosa, postoji i manji broj onih koji
smatraju takav odnos nevažnim ili manje važnim.

Ključne riječi

odgojitelji; partnerstvo; roditelji; suradnja; trajno učenje

Hrčak ID:

251256

URI

https://hrcak.srce.hr/251256

Datum izdavanja:

22.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.024 *