Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.3912
Cjeloživotnim obrazovanjem roditelja do osvještavanja važnosti čitanja djeci rane i predškolske dobi
Melita Pergar
; Vrapčić Kindergarten J. Bedekovića 11, 40000, Čakovec, Croatia
Jasmina Hadela
orcid.org/0000-0002-4680-9505
; Faculty of Humanities and Social Sciences Sveučilišna avenija 4, 51000 Rijeka, Croatia
Sažetak
U suvremeno doba nedvojbeno se naglašava važnost čitanja djetetu od najranije
dobi njegova života. Iako moderna tehnologija prodire u sve sfere odgoja i
obrazovanja djece, ne bi trebalo zanemariti činjenicu koliko snažnu ulogu čitanje
ima u budućem, kako kognitivnom tako i emocionalnom razvoju i učenju svakog
pojedinoga djeteta. Djeca kojoj se čitalo od rođenja, najčešće imaju dobre temelje
za učenje i uspješno čitanje i u kasnijem životu. Roditeljska uloga neprocjenjiva
je u ranom čitanju djetetu jer, osim što se rječnik, mašta i razumijevanje djeteta
brže razvija, vrijeme koje roditelj i dijete provedu zajedno iznimno je kvalitetno
provedeno vrijeme. Stoga je cilj ovoga rada istražiti stavove roditelja o važnosti
čitanja djetetu od najranije dobi, kao i utvrditi teže li roditelji nekom od oblika
cjeloživotnoga obrazovanja u području navedene problematike. U prvoj fazi
provedeni su nestrukturirani intervjui s petero roditelja čija djeca pohađaju jednu
od ustanova ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja u Međimurskoj županiji.
U drugoj fazi istraživanja konstruiran je anketni upitnik kojim se ispitalo mišljenje
roditelja (N = 78) o važnosti ranoga čitanja djetetu. Utvrđeno je kako roditelji
najčešće navode manjak slobodnoga vremena kao uzrok nedovoljnoga čitanja
djetetu ili s djetetom. Isto tako, spominju kako dosad nisu sudjelovali na nekom
od stručnih edukacija ili radionica koje se bave navedenom tematikom. Smatraju
kako zbog prezaposlenosti roditelja, odgojno-obrazovne ustanove trebaju na sebe
preuzeti ulogu čitanja djeci, kao i poticanje interesa za knjigu. Ako im se pruži
prilika i slobodno vrijeme, pojedini roditelji željeli bi sudjelovati u nekom od
programa cjeloživotnoga obrazovanja.
Ključne riječi
dijete i rano čitanje; kognitivni i emocionalni razvoj djeteta; predčitačke vještine; roditelji i odgajatelji
Hrčak ID:
251258
URI
Datum izdavanja:
22.12.2020.
Posjeta: 4.220 *