Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21860/j.11.2.5

Problem ekohistorije u misli Milana Polića

Tomislav Krznar ; Tomislav Krznar, Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Katedra za filozofiju i sociologiju, Savska cesta 77, 10000 Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 122 Kb

str. 413-430

preuzimanja: 512

citiraj


Sažetak

Radom bismo htjeli povezati nekoliko dimenzija rasprave o odnosu bioetike i obrazovanja.
Prvo, htjeli bismo njime pridonijeti raspravi o filozofiji odgoja, posebno promišljajući
sadržaje i probleme filozofije odgoja, kako je to učinio hrvatski filozof Milan Polić (1946. -
2015.). Drugo, htjeli bismo osvijetliti sklop bioetičkih problema, posebno sagledanih iz kuta
obrazovanja, budući da je bioetika i akademsko područje znanja i društveni pokret, konkretno,
misaono i životno nastojanje da se promijene okolnosti i dosezi ljudskog života s namjerom
da bude manje destruktivan po život u cjelini. Rečeno po definiciji uključuje probleme
obrazovanja. Treće, htjeli bismo jednom iznova ocrtati potrebe unošenja bioetičkih sadržaja,
a mogli bismo reći i „bioetičkog načina mišljenja“, u strukture akademskog obrazovanja,
posebno u programe učiteljskih i odgojiteljskih studija. I u ovoj stvari Polićeva misao može
biti od pomoći, iako, kako nastojimo prikazati u ovom radu, Milan Polić zadržava čvrsta
uvjerenja u antropocentričke konstrukcije i njihovu realnu primjenu u životu. Unatoč tome,
posebno s pozicija njegove kritike obrazovnih sustava, njegova misao može nam biti značajni
poticaj za bioetička promišljanja sadržaja obrazovnih procesa i sustava odgoja i obrazovanja u
cjelini, što se između ostaloga vidi i u domišljatom korištenju koncepta ekohistorije.

Ključne riječi

Milan Polić, filozofija odgoja, bioetika, ekohistorija, obrazovanje

Hrčak ID:

251616

URI

https://hrcak.srce.hr/251616

Datum izdavanja:

24.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.504 *