Agroeconomia Croatica, Vol. 10 No. 1, 2020.
Izvorni znanstveni članak
Važnost ekstrinzičnih i intrinzičnih obilježja maslinova ulja za posjetitelje oleoteke
Ana Čehić
orcid.org/0000-0002-2374-0795
; Institut za poljoprivredu i turizam, Karla Huguesa 8, 52440 Poreč
Milan Oplanić
; Institut za poljoprivredu i turizam, Karla Huguesa 8, 52440 Poreč
Martina Begić
; Institut za poljoprivredu i turizam, Karla Huguesa 8, 52440 Poreč
Tajana Čop
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb
Marija Cerjak
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb
Sažetak
Oleoteke su relativno novi tip specijaliziranih trgovina s bogatom ponudom maslinovih ulja u Jadranskoj Hrvatskoj. Cilj je rada utvrditi profil posjetitelja oleoteke, identificirati važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja maslinova ulja za posjetitelje, te utvrditi postojanje razlika među posjetiteljima koji su kupili i onih koji nisu kupili ulje. Istraživanje je provedeno u oleoteci u Puli (Istarska županija) na uzorku od 158 posjetitelja u razdoblju od srpnja do rujna 2018. godine. Posjetitelji su uglavnom i kupci maslinova ulja u oloeoteci. Najvažnija intrinzična obilježja maslinova ulja su miris i okus, a najvažnija ekstrinzična obilježja jesu kategorija maslinova ulja i nutritivna vrijednost. Dobiveni rezultati pružit će podlogu za učinkovitije planiranje ponude oloeteka u Jadranskom djelu Hrvatske i usmjeravanje promocije na ciljne segmente koji odgovaraju profilu kupaca maslinova ulja.
Ključne riječi
oleoteka, posjetitelji, kupci, maslinovo ulje, ekstrinzična i intrinzična obilježja
Hrčak ID:
251621
URI
Datum izdavanja:
23.11.2020.
Posjeta: 1.273 *