Pregledni rad
Zašto ponuditelji koriste influencere
Mihael Plečaš
orcid.org/0000-0002-8971-2543
; Libertas međunarodno sveučilište
Ozana Malenica
; Libertas međunarodno sveučilište
Sažetak
Rezultati istraživanja Malenice pokazuju da ne postoji utjecaj influencera na odluke potrošača o kupovanju. Uzimajući u obzir činjenicu da influenceri postoje te da postoje i tvrtke koje ih koriste, razumno je zaključiti da postoje skupine potrošača koje odlučuju o kupovanju na temelju utjecaja influenca. Predmet istraživanja u ovom radu su stavovi ispitanika o utjecaju influencera na odluke o kupovanju. Cilj istraživanja je objasniti zašto se koriste influenceri, premda je zaključak istraživanja Malenice da ne postoji utjecaj influencera na odluke potrošača o kupovanju. Na temelju testiranja istraživačkih hipoteza, zaključci istraživanja su da postoji razlika u stavovima ispitanika mlađe i starije dobi o utjecaju influencera na njihove odluke o kupovanju. Kod mlađih ispitanika, u dobi 12-26 godina, utjecaj influencera postoji, za razliku od ispitanika starije dobi, u dobi 45 i više godina, kod kojih takav utjecaj ne postoji. Postoji i negativna korelacija između dobi ispitanika i utjecaja influencera. Porastom dobi, utjecaj influencera na odluke o kupovanju je sve manji.
Ključne riječi
utjecaj influencera; potrošači mlađe dobi; potrošači starije dobi
Hrčak ID:
252108
URI
Datum izdavanja:
2.12.2020.
Posjeta: 1.927 *