Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.46458/27121097.2020.26.9
POTENCIJAL MRAČNOG TURIZMA KAO TURISTIČKOG PROIZVODA DESTINACIJE
Ana Njegovan
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Lidija Bagarić
orcid.org/0000-0002-1203-0050
; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Rastuća dimenzija suvremene turističke ponude u turističkom paketu postaju lokacije smrti, nesreće, tragedije i razna zlodjela jer pružaju potencijalno sadržajnija putovanja sa stajališta putnika. Sve više raste broj turista koji su u potrazi za diferenciranim, individualno krojenim i duhovno vrijednim turističkim proizvodima, a među njima se nalaze i proizvodi koji zadiru u pitanje života i smrti ili „oživljavaju“ kontroverzne dijelove prošlosti. Kao rezultat potražnje za takvim proizvodima, poprilično emotivna etiketa prišila se na ovu vrstu turizma pod nazivom „mračni turizam“, a koja je zaokupila javnost i akademsku zajednicu u kontinuiranom rastu potrebe za daljnjim istraživanjima. Međutim, usprkos pojačanom interesu, literatura je oskudna, a teorije prepune neodgovorenih pitanja i sumnji.
U ovom radu nastoji se, barem konceptualno, odrediti temeljne značajke mračnih proizvoda te karakteristike i percepciju mračne ponude kroz teoriju „nijansi“ lokacija i emocionalne težine koju potencijalna lokacija sadrži. Nadalje, ovo istraživanje rezultiralo je saznanjem kako mračni turistički proizvodi, različitih karakteristika i nijansi, mogu igrati veliku ulogu u unaprjeđenju turističke ponude destinacije.
U radu su analizirani stavovi o samom pojmu mračnog turizma i približilo se odgovoru na pitanje je li mračni turizam prihvatljiv turistički proizvod te koliki je njegov značaj za turističku destinaciju.
Ključne riječi
selektivni turizam, mračni turizam, nijanse mračnog, destinacijski proizvod,
Hrčak ID:
252125
URI
Posjeta: 980 *