Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.11.22.2

Generacija Z i korištenje: Kako komunikacijsko okruženje oblikuje odabire mladih

Rasa Smaliukiene orcid id orcid.org/0000-0002-5240-2429 ; Tehničko sveučilište Vilnius Gediminas
Elena Kocai ; Tehničko sveučilište Vilnius Gediminas
Angele Tamuleviciute ; Tehničko sveučilište Vilnius Gediminas


Puni tekst: engleski pdf 543 Kb

str. 24-45

preuzimanja: 1.913

citiraj


Sažetak

Koristeći pametne aplikacija, pripadnici generacije Z komuniciraju putem svojih mreža o‏ širokom spektru tema, što oblikuje njihovu društvenu osjetljivost i utječe na njihovo korištenje medija.‏ Članak se fokusira na generaciju Z u Srednjoj i Istočnoj Europi gdje je udio mladih u ukupnom stanovništvu‏ najmanji na svijetu. Ova studija istražuje generaciju Z u Litvi, jednoj od zemalja Srednje i Istočne Europe‏ te predstavlja rezultate opsežne ankete provedene među mladima koja analizira korištenje i povezanost‏ s obilježjima koja oblikuju društveni mediji. Tri su glavna obilježja koje objašnjavaju korištenje‏ generacije Z: kulturna tolerancija, socijalna tolerancija i tolerancija prema drugačijima na mreži. Ovaj‏ trostruki teorijski model dokazan je uporabom strukturalnog modeliranja (Structural Equation Model‏ - SQM). Na temelju ovog testa otkriveno je da je društveni način razmišljanja najjači posrednik između‏ komunikacijskog okruženja i korištenja kod generacije Z. Istodobno, komunikacijsko okruženje motivira‏ na samonagrađivanje i hedonističku potrošnju, što je u skladu s društvenim načinom razmišljanja.‏ Zaključujemo da je Generacija Z nova grupa u potrošačkom društvu koja se razlikuje po svojim jedinstvenim‏ obilježjima.‏

Ključne riječi

korištenje; mladi; generacija Z; komunikacija; društveni način razmišljanja; strukturalno modeliranje

Hrčak ID:

253369

URI

https://hrcak.srce.hr/253369

Datum izdavanja:

9.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.674 *