Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.11.22.6

Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem

Lana Gajger orcid id orcid.org/0000-0003-2174-3025 ; Fakultet političkih znanosti u Zagrebu
Viktorija Car orcid id orcid.org/0000-0003-2799-8926 ; Fakultet političkih znanosti u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 617 Kb

str. 102-120

preuzimanja: 321

citiraj


Sažetak

U 21. stoljeću feministički pokret doživljava novi uzlet, a na to osobit utjecaj imaju slavne‏ žene koje svojim djelovanjem promoviraju emancipaciju žene. Cilj ovog rada bio je utvrditi kako se u‏ reklamama za ženske parfeme prikazuje emancipiranost kao poželjna ženska osobina. Kvalitativnom‏ istraživačkom metodom analize narativa analizirano je pet reklama za parfeme čije su glavne protagonistice‏ slavne osobe. Njihove zajedničke karakteristike su odlučnost, s izraženim osjećajem samosvijesti,‏ i buntovnost. One su ekstrovertirane, asertivne i sklone traženju uzbuđenja, kompetentne i orijentirane‏ na uspjeh. Njihova poželjnost određena je istodobnim utjelovljivanjem muževnog ponašanja i estetike‏ ženstvenosti, odbacivanjem rodnih normi (izuzev ideala vitkosti), dominantnim ponašanjem u interakciji‏ s muškarcima te okretanjem budućnosti. Ponašanje protagonistica izrazito odgovara karakteristikama‏ postfeminističkog poimanja ženstvenosti te podržava temeljnu odrednicu feminizma – ideju‏ emancipacije.‏

Ključne riječi

emancipacija, postfeminizam, četvrti val feminizma, slavne osobe, reklama za parfem

Hrčak ID:

253382

URI

https://hrcak.srce.hr/253382

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 872 *