Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.19.1.9

Povezanost stavova prema djeci izbjeglicama, interkulturalnih stavova i preferencija prema glazbi svijeta – glazbeno-pedagoške implikacije

Snježana Dobrota orcid id orcid.org/0000-0001-7130-0199 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 170 Kb

str. 123-137

preuzimanja: 613

citiraj


Sažetak

U radu je istražen utjecaj dobi/godine studija studenata na njihove stavove prema djeci izbjeglicama, na interkulturalne stavove i na preferencije glazbi svijeta te je ispitana povezanost između stavova prema djeci izbjeglicama, interkulturalnih stavova i preferencija glazbi svijeta. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka, Skala stavova prema djeci izbjeglicama (Attitude Questionnaire toward Refugee Children – AQReC), Upitnik interkulturalnih stavova (Munroe Multicultural Attitude Scale Questionnaire – MASQUE) te skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 259 studenata Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Rezultati ne potvrđuju utjecaj dobi/godine studija na stavove studenata prema djeci izbjeglicama ni na njihove interkulturalne stavove. Potvrđen je utjecaj dobi/godine studija na preferencije glazbi svijeta, pri čemu studenti viših godina studija pokazuju veće preferencije takve glazbe. I, konačno, rezultati potvrđuju da studenti koji imaju pozitivnije stavove prema djeci izbjeglicama, imaju i pozitivnije interkulturalne stavove i veće preferencije glazbi svijeta. Autorica ističe važnost interkulturalnog glazbenog obrazovanja za formiranje studentskih interkulturalnih stavova te njihovih stavova prema djeci izbjeglicama.

Ključne riječi

glazbene preferencije; glazbe svijeta; interkulturalni stavovi; nastava glazbe; stavovi prema djeci izbjeglicama

Hrčak ID:

253815

URI

https://hrcak.srce.hr/253815

Datum izdavanja:

15.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.723 *