Quaderni, Vol. XXVI No. 1, 2015.
Izvorni znanstveni članak
ENEA PERUGINI, GIULIO DUIMICH I YVONE CLERICI U ARHITEKTURI RIJEKE IZMEĐU DVA RATA
Jasna Rotim Malvić
; Fiume
Sažetak
Me|uratna arhitektura Rijeke pripada manje poznatom razdoblju
cjelokupne povijesti rije~ke arhitekture. Razloge treba tra‘iti prije svega u
politi~kim doga|anjima koja su se nakon prvog svjetskog rata odvijala na
ovim podru~jima.
O arhitekturi isto~nog dijela grada pisalo se ~esto uvijek u kontekstu
hrvatske moderne arhitekture. O arhitekturi, onog drugog talijanskog dijela
pisalo se vrlo rijetko, ako izuzmemo dnevne novine La Vedetta d’Italia, koje su
izlazile u me|uratnom razdoblju u Rijeci i redovito obavje{tavale svoje
~itatelje o svakom novo izgra|enom djelu javne arhitekture.
U vrijeme kada je talijanskom arhitektonskom scenom dominirao
eklekti~ki stil na ~elu sa Marcellom Piacentiniem, koji se nametnuo i doslovno
izgurao sa scene, moderan pokret u arhitekturi – racionalizam, u Rijeci,
provinciji provincije udaljenost od centara vlasti imalo je svoju prednost.
Racionalizam je bio pokret koji je u Rijeci na{ao plodno tlo.
Djela troje arhitekata Enea Perugine, Giulia Duimicha i Yvonea Clericija
trajno su obilje‘ila me|uratnu arhitekturu ovog grada. Iako su cijeli svoj radni
vijek u Rijeci nastojali opstati izvan politike samo u slu‘bi svoje profesije
nesnala‘enje u poslijeratnim doga|anjima dovesti }e do njihovog odlaska iz
ovog grada. O njima se danas ne zna mnogo iako su bili me|u najaktivnijim
arhitektima, koji su u povijesti moderne arhitekture Rijeke ostavili duboki
trag. I danas njihovi radovi privla~e pa‘nju svojim rje{enjima, koja su bila
ispred vremena u kojem su ‘ivjeli i radili.
Ključne riječi
Hrčak ID:
253850
URI
Datum izdavanja:
5.10.2015.
Posjeta: 1.168 *