Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

IDENTIFIKACIJA I MOTIVI KORISNIKA MOBILNOG BANKARSTVA

Ana Mihovilić ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Anica Hunjet ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Dijana Vuković orcid id orcid.org/0000-0003-2900-1210 ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 328 Kb

str. 17-34

preuzimanja: 812

citiraj


Sažetak

Osnivač Microsofta Bill Gates 1994. godine rekao je „Bankarstvo je nužno, ali banke nisu“. Predvidio je tada u kojem se smjeru kreće tržište bankarskih usluga i što to znači za banke. Danas smo svjedoci ostvarenja tih predviđanja. Banke su kao i sve druge tvrtke ili institucije sudionici i pokretači svjetske ekonomske globalizacije i ne mogu biti imune na sve promjene novog doba. Nekoliko je svjetskih trendova koji utječu na ponovno definiranje bankarskog poslovanja: demografske, društvene, ekonomske i tehnološke promjene. Demografske i društvene u smislu novih generacija odraslih u potpuno novom svijetu s novim potrebama i željama. Ekonomske u smislu pojave novih participanata tržištu i tehnološke u smislu digitalizacije. Svrha ovoga rada je identificirati obilježja korisnika mobilnog bankarstva u Hrvatskoj te definirati tri ključne karakteristike mobilnog bankarstva: fleksibilnost, sigurnost i upravljanje financijama u kontekstu motivacije potrošača. Bankarski sustav sporo se prilagođava novonastalim tržišnim uvjetima i posebice novoj paradigmi u kojoj se banke nužno moraju okrenuti svojim potrošačima. No, prije nego to mogu učiniti moraju ih dobro poznavati. U ovom radu provedeno je istraživanje čiji zadatak je otkriti što motivira potrošače mobilnog bankarstva i kako oni ocjenjuju njegove pojedine aspekte. Rezultati su pokazali da su u Hrvatskoj potrošači mobilnog bankarstva manje zabrinuti za sigurnost mobilnih aplikacija, cijene fleksibilnost aplikacija u odnosu na internetsko i klasično bankarstvo te ocjenjuju da bolje upravljaju svojim financijama.

Ključne riječi

mobilno bankarstvo; bankarstvo; digitalizacija banaka; motivacija potrošača

Hrčak ID:

254842

URI

https://hrcak.srce.hr/254842

Datum izdavanja:

30.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.189 *