Izvorni znanstveni članak
STAVOVI KORISNIKA PREMA VIRUTALNIM GLASOVNIM ASISTENTIMA
Ivan Kelić
orcid.org/0000-0002-3172-1682
; Ekonomski fakultet u Osijeku, Sveučilište u Osijeku, Trg Ljudevita Gaja 7, 31000 Osijek, Hrvatska
Sažetak
Razvojem i napretkom tehnologije te sveopćim prihvaćanjem tehnologije u svim entitetima suvremenog poslovanja potrošači imaju priliku koristiti tehnološke napretke za različiti niz aktivnosti koje svakodnevno obavljaju. Navedena tehnološka dostignuća vidljiva su razvoju softvera i uređaja koji podižu razinu korištenja multimedije: slikovnog, grafičkog, zvučnog, video i tekstualnog sadržaja. Svrha rada je analizirati razvoj i implementaciju virtualnih glasovnih asistenata i obrade glasovnih podataka u marketinškim aktivnostima. Softveri za glasovne naredbe poput Siri, Google glasovnog asistenta (Voice Assistant) i Alexe omogućuju omogućuju brže obavljanje određenih aktivnosti i dohvat informacija. Međutim, prikupljanje i obrada informacija još ne dopušta upotrebu ovih alata u marketinškim aktivnostima. Cilj rada je istražiti i razumjeti stavove ispitanika prema promatranoj tehnologiji kao i istražiti jesu li upoznati s obradom podataka prikupljenih glasovnim pretraživanjem i prihvaćaju li ovakav način komunikacije i implementacije tehnologije u marketinškim aktivnostima. Za potrebe rada provedeno je pilot istraživanje za uzorku pripadnika Z generacije i nadolazeće generacije (Emerging) generacije, budući da pripadnici navedenih generacijska grupa ulaze u svoje ključno potrošačko razdoblje, u najvećoj mjeri konzumiraju sadržaj online te prihvaćaju tehnologiju kao blagodat. Ograničenje u radu predstavlja činjenica kako do sada ne postoje jasno definirane smjernice korištenja obrade glasovnih podataka u marketinškim kampanjama te kako se prikupljeni podaci ne daju trećim stranama, odnosno poslovnim subjektima. Unutar rada otvorit će se nova istraživačka pitanja etičkih normi i standarda o prikupljanju glasovnih podataka korisnika.
Ključne riječi
Virtualni glasovni asistenti; mobilni marketing; Voice search; multimedija, e-marketing
Hrčak ID:
254843
URI
Datum izdavanja:
30.3.2021.
Posjeta: 1.386 *