Prethodno priopćenje
PONAŠANJE KORISNIKA DRUŠTVENIH MREŽA ZA RAZMJENU VIDEO SADRŽAJA
Lea Stipetić
; University Juraj Dobrila of Pula, Faculty of economics and tourism „Dr. Mijo Mriković“, Preradovićeva 1/1, 52100 Pula, Hrvatska
Dragan Benazić
orcid.org/0000-0001-5396-3706
; University Juraj Dobrila of Pula, Faculty of economics and tourism „Dr. Mijo Mriković“, Preradovićeva 1/1, 52100 Pula, Hrvatska
Erik Ružić
orcid.org/0000-0002-6408-7198
; University Juraj Dobrila of Pula, Faculty of economics and tourism „Dr. Mijo Mriković“, Preradovićeva 1/1, 52100 Pula, Hrvatska
Sažetak
Društvene mreže svojom su pojavom prije gotovo više od desetljeća bitno utjecale na promjene ponašanja korisnika, a time i na marketing poduzeća. Razvojem tehnologije Web 2.0. putem društvenih mreža korisnicima je omogućeno da stvaraju i razmjenjuju brojne sadržaje, komentiraju kupnju proizvoda, razmjenjuju i dijele doživljaje i iskustva korištenja usluga, stvaraju vlastiti imidž te ostavljaju brojne tragove svog online ponašanja. Kako bi poslovne organizacije bolje oblikovale svoje online marketinške aktivnosti potrebno je poznavanje digitalnog ponašanja njihovih ciljnih segmenata. U tom se smislu rad fokusira na glavnu društvenu mrežu za stvaranje i razmjenu video sadržaja Youtube te na ponašanje njenih korisnika.
Istraživanje korištenja društvene mreže Youtube provedene je na uzorku od 300 ispitanika. Istraživane su navike potrošača vezano uz preferencije prema pregledavanim sadržajima, korištenje video sadržaja kod kupnje proizvoda odnosno usluga te povjerenje u utjecajne osobe (engl. Influencere) prisutne na društvenim mrežama kod kupnje proizvoda ili usluga. Posebno su se istraživanjem doznale preferencije korisnika prema obilježjima oglasa na Youtube kanalu. Istraživanje pokazuje da korisnici pretežno koriste Youtube društvenu mrežu za zabavu, preko mobilnih uređaja te preferiraju gledanje video zapisa do 5 minuta. Osim toga, društvenu mrežu Youtube pretežno koriste pripadnici mlađe Z populacije te ju aktivnije koriste za kupnju proizvoda odnosno više vjeruju influencerima nego stariji potrošači. Na kraju rada daju se preporuke za marketing poslovne organizacije.
Ključne riječi
društvene mreže; Youtube; ponašanje korisnika; digitalni marketing
Hrčak ID:
254848
URI
Datum izdavanja:
30.3.2021.
Posjeta: 2.635 *