Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

UTJECAJ PANDEMIJE COVID-19 NA ONLINE PONAŠANJE POTROŠAČA U HRVATSKOJ

Katarina Topolko Herceg ; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Varaždin, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 331 Kb

str. 131-140

preuzimanja: 2.099

citiraj


Sažetak

Globalna pandemija koronavirusom (COVID-19) obilježila je 2020. godinu. Dovela je do iznimno brzih i ogromnih promjena u ponašanju potrošača. Promjene su vidljive u vrsti proizvoda i usluga koje potrošači kupuju odnosno konzumiraju, u učestalosti i načinu na koji kupuju. Cilj ovog rada je prikazati ponašanje potrošača u online kupovini u Republici Hrvatskoj tijekom pandemije te prikupiti podatke za buduća istraživanja. Istraživanje putem ankete provedeno je u travnju 2020. godine. Za prikaz kvantitativnih podataka korištena je deskriptivna statistika. U posljednja dva mjeseca potrošači su kupovali ono što im je potrebno i ono što postoji na zalihama u (online) trgovinama. Značajno je povećanje potrošnje putem online kupovine, posebno prehrambenih namirnica. Postoje potrošači koji su u ovoj situaciji po prvi puta kupili namirnice online i mnogi od njih će nastaviti kupovati namirnice putem interneta. Cijena i kvaliteta su odlučujući faktori u procesu donošenja odluka. Jasno je da su potrošači smanjili potrošnju proizvoda koji nisu ključni za preživljavanje te proizvoda i usluga koje smatraju luksuznim. Dostava, beskontaktna kupovina i bezgotovinske trasnaskcije su trenutno u fokusu prodavača. Ukoliko žele nastaviti poslovati i ostati profitabilni u budućnosti morati će razvijati navedeno.

Ključne riječi

COVID-19; ponašanje potrošača; online kupovina; web trgovina; potrošačke navike; Republika Hrvatska

Hrčak ID:

254860

URI

https://hrcak.srce.hr/254860

Datum izdavanja:

30.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.487 *