Stručni rad
ASTROTURIZAM – NOVI OBLIK TURIZMA I NJEGOVA PROMOCIJA KROZ DIGITALNI MARKETING
Aleksandra Krajnović
orcid.org/0000-0003-0553-2690
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru, Splitska 1, 23000 Zadar, Hrvatska
Monika Hordov
orcid.org/0000-0003-4835-2702
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru, Splitska 1, 23000 Zadar, Hrvatska
Sažetak
U posljednje vrijeme novi prostor za turističku valorizaciju postalo je – nebo, odnosno Svemir, kroz razvoj novog oblika turizma nazvanog astroturizam. Ovaj rad predstavlja navedeni selektivni oblik turizma i njegovu promociju u digitalnom marketingu na primjeru studije slučaja Astronomitaly. Postoji više oblika astro-turizma a u budućnosti će to biti sve izraženija vrsta turizma zbog aktualne krizne situacije ali i zbog rastućeg trenda brige za zdravlje. Stoga se očekuje da će turistički posjetitelji u još većoj mjeri tragati za novim i netaknutim prostorima i novim načinima provođenja svog slobodnog vremena. Ova je problematika tim naglašenija s obzirom na trenutna previranja i sve oštriju borbu na turističkom tržištu, gdje je došlo do zasićenja postojećim oblicima turizma i saturacije poznatih turističkih destinacija. Zbog toga se traže novi i inventivni poslovni modeli od kojih se jedan, astroturizam, predstavlja u ovom radu. U radu se istražuju specifične karakteristike astroturizma kao oblika turizma koji se oslanja na edukaciju, introspekciju i imaginaciju i njegova promocija kroz digitalni marketing. Poslovni model razvoja astroturizma pokazao se vrlo učinkovitim u brojnim turističkim destinacijama diljem svijeta, što ukazuje na značajan potencijal ovog oblika turizma i njegove sinergije s drugim formama turizma i drugim oblicima društvenog djelovanja (znanost, edukacija, ekologija, razvoj tehnologije itd.).
Ključne riječi
novi trendovi u turizmu; selektivni oblici turizma; astroturizam; marketing u turizmu; digitalni marketing
Hrčak ID:
254866
URI
Datum izdavanja:
30.3.2021.
Posjeta: 2.266 *