Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

VREDNOVANJE UČINKOVITOSTI UČENJA FIZIKE PUTEM RAČUNALA ZA UČENIKE OSNOVNE ŠKOLE

Antonio Svedružić ; Osnovna škola Ljudevita Gaja, Zaprešić


Puni tekst: hrvatski pdf 152 Kb

str. 535-549

preuzimanja: 1.965

citiraj


Sažetak

U radu se pokušalo empirijski pokazati u kojoj mjeri online
nastava pridonosi konceptualnom i općem razumijevanju fi zikalnih pojmova u usporedbi s konstruktivističkom i tradicionalnom nastavom. Zbog toga je autor konstruirao i metrijski standardizirao konceptualni predtest i posttest kao i opći test znanja kojim je testiran prigodni uzorak (N=90) učenika 7. razreda osnovne škole. Rezlultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika (F=12.0, p<.01)
između online i tradicionalne nastave u konceptualnom razumijevanju temeljnih fizikalnih pojmova, kao i u općem testu znanja iz fi zike (t=5.92, p<.00). Isto tako, računati faktor prirasta (g-faktor), koji izražava omjer apsolutnog prirasta rezultata na predtestu i ukupnoga mogućeg prirasta na predtestu, pokazao je srednje visoku vrijednost za online grupu (g=0.42±0.20sd.), dok je za tradicionalnu grupu iznimno nizak (g=0.02±0.30sd.). Online nastava dodatno je vrednovana anketnim upitnikom koji je pokazao pozitivan stav učenika prema svim oblicima online nastave. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potencijalno veću mogućnost implementacije
online oblika poučavanja u nastavi fizike.

Ključne riječi

konceptualni test iz fizike; konstruktivistička nastava; računala; online nastava; test znanja iz fizike; tradicionalna nastava

Hrčak ID:

23544

URI

https://hrcak.srce.hr/23544

Datum izdavanja:

14.11.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.457 *