Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Prethodno priopćenje
Nastava i izvori znanja
Antun Arbunić
; Filozofski fakultet u Splitu1
Vesna Kostović - Vranješ
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti u Splitu2
Sažetak
Nagle i brze promjene koje se svakodnevno zbivaju u suvremenom
društvu utjecale su na potrebu promjene paradigme u organiziranju
nastavnog procesa. Suvremena koncepcija obrazovanja zahtijeva usmjerenost na učenika kao subjekta odgojno-obrazovnog procesa, usmjerenost na višestrukost i viševrsnost izbora sadržaja te na poučavanje učenika metodama i strategijama samostalnog usvajanja znanja kao nužne pretpostavke cjeloživotnog obrazovanja. Kako bi se utvrdilo koje su izvore znanja te koje načine poučavanja i stjecanja znanja iz biologije studenti 1. i 3. godina učiteljskih studija (studijskih grupa: učitelji i biologija-kemija) te studenti biologije i ekologije mora Sveučilišta u Splitu imali u srednjoj školi, provedeno je istraživanje na uzorku od 181 ispitanika, upitnikom „Nastava biologije i dodatni izvori znanja„. Rezultati istraživanja, podaci o stanju nastave biologije u srednjim školama iz perspektive studenata, pokazali su da je srednjoškolska nastava biologije još uvijek tradicionalno organizirana – kako po metodama i načinima učenja i poučavanja tako i po izvorima na kojima učenici stječu znanja. Izlaz iz takve situacije moguć je jedino u drugačijem sustavu redovitog i cjeloživotnog obrazovanja nastavnika, u promijenjenim uvjetima njihova rada te zahtjevima koji se pred njih moraju postavljati.
Ključne riječi
izvori znanja; načini poučavanja; nastava; srednja škola
Hrčak ID:
23547
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 9.312 *